هیأت هماهنگی شیعی عراق:

تصمیم نمایندگان «صدر» برای استعفا از پارلمان قابل احترام است

هیأت هماهنگی شیعی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیأت به تصمیم نمایندگان جریان صدر برای استعفا از پارلمان احترام می‌گذارد.
کد خبر: ۵۲۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 14June 2022

تصمیم نمایندگان «صدر» برای استعفا از پارلمان قابل احترام استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سومریه نیوز، هیأت هماهنگی شیعی عراق با صدور بیانیه‌ای به استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان صدر در پارلمان واکنش نشان داد.

هیأت هماهنگی در بیانیه خود آورده است: ما به اقدامات خود برای برون رفت از بحران سیاسی در کشور ادامه خواهیم داد. همچنان گروه‌ها و احزاب سیاسی مختلف را به گفت‌وگو و رایزنی سیاسی دعوت می‌کنیم.

این هیأت در ادامه بیانیه خود عنوان کرده است: ما به دنبال تشکیل دولت ملی هستیم؛ دولتی که بتواند با تمامی گروه‌ها ارتباط برقرار کند. ما امیدوار بودیم که بتوانیم با تمامی گروه‌ها برای تشکیل دولت تعامل کنیم. با تمامی این‌ها به تصمیم فراکسیون صدر و استعفای نمایندگان آن از پارلمان احترام می‌گذاریم.

نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق اخیرا بنا بر درخواست «مقتدی صدر» رهبر این جریان سیاسی، استعفای خود از عضویت در پارلمان را به «محمد الحلبوسی» تحویل دادند. رئیس پارلمان عراق نیز با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

رئیس پارلمان عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به درخواست مقتدی صدر و علیرغم میل باطنی با درخواست برادران و خواهران در فراکسیون پارلمانی صدر برای استعفا از مجلس نمایندگان موافقت کردیم.

وی افزود: ما برای منصرف کردن ایشان از این اقدام بسیار تلاش کردیم، اما وی پافشاری کرد که بخاطر مردم و میهن فداکار باشد نه عامل معطل سازی و به این تصمیم ادامه داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها