با انتشار یک پست توئیتری صورت گرفت؛

واکنش تحلیلگر عراقی به استعفای دسته جمعی نمایندگان صدر از پارلمان

تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با انتشار یک پست توئیتری به استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان «صدر» از پارلمان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۲۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ - 14June 2022

واکنش تحلیلگر عراقی به استعفای دسته جمعی نمایندگان صدر از پارلمانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الفرات نیوز، «احمد عبدالساده» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با انتشار یک پست توئیتری به استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان واکنش نشان داد.

تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در این پست توئیتری آورده است: اکنون که استعفای نمایندگان فراکسیون صدر قطعی شده است، باید اقدامات قانونی، عملی و سریعی انجام شود.

وی افزود: اولین گام از این اقدامات، جایگزینی نمایندگان مستعفی طبق مقررات است که با هدف تکمیل حد نصاب پارلمان صورت می‌گیرد تا اینکه پارلمان بتواند اقدامات قانونی خود که همان انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت است را انجام دهد.

نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق اخیرا بنا بر درخواست «مقتدی صدر» رهبر این جریان سیاسی، استعفای خود از عضویت در پارلمان را به «محمد الحلبوسی» تحویل دادند. رئیس پارلمان عراق نیز با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

رئیس پارلمان عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به درخواست مقتدی صدر و علیرغم میل باطنی با درخواست برادران و خواهران در فراکسیون پارلمانی صدر برای استعفا از مجلس نمایندگان موافقت کردیم.

وی افزود: ما برای منصرف کردن ایشان از این اقدام بسیار تلاش کردیم، اما وی پافشاری کرد که بخاطر مردم و میهن فداکار باشد نه عامل معطل سازی و به این تصمیم ادامه داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار