وصیتنامه شهید «مجید خالقی»:

در برابر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ساکت نباشید

در فرازی از وصیتنامه شهید «مجید خالقی» آمده است: پیام من به امت حزب‌­الله این است که دست از ولایت فقیه و امام خمینی برندارید و در برابر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ساکت نباشید.
کد خبر: ۵۲۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 14June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«مجید خالقی» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «آمل» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

در برابر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ساکت نباشید

زندگی نامه شهید

تابستان سال ۱۳۴۸، چونان آفتاب، در تقدیر «سلطان‌علی و خیرالنّساء» درخشید؛ کودکی با نام «مجید»، برخاسته از دامان پدر و مادری کشاورز و زحمتکش در روستای «تجن‌جار» از توابع آمل.

تحصیلات ابتدائی‌اش در دبستان «شهید محمد تجن‌­جاری» فعلی سپری شد. دانش‌آموز پایه دوّم راهنمایی در مدرسه «شهید طبری» آمل بود که به قصد عزیمت به جبهه، ترک تحصیل کرد. اوقات فراغت مجید علاوه بر کار کشاورزی، به انجمن فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در محل می‌گذشت.

«عزیزالله» در مورد برادرش چنین می‌گوید: «با پدر و مادر بسیار مهربان بود. او تا جایی که از دستش بر می‌آمد، به دیگران کمک می‌کرد. صبور، وقت‌شناس، منظم و امانتدار بود.»

شهید خالقی از سال ۱۳۶۴ الی ۱۳۶۵، بار‌ها در کِسوت بسیجی، راهی مناطق نبرد با دشمن شد و در کِسوت فرماندهی و جانشین دسته، تک‌تیرانداز و مسئول تیم اطلاعات، خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشت. در چهارم دی ۱۳۶۵ که رهسپار عملیات کربلای ۴ در جزیره ام‌الرصاص بود، مجروح شد.

پدرش می‌گوید: «نسبت به مسئله حجاب بسیار حساس بود و در این خصوص، همیشه به خواهرانش سفارش می‌کرد. هرگاه از جبهه باز می‌گشت، جوانان را در پایگاه محل جمع می‌کرد و از خاطرات جبهه می‌گفت. یک بار تعریف می‌کرد: در عملیات کربلای ۴ از ناحیه کتف مجروح شدم. خیلی از دوستانم در کنارم به شهادت رسیدند. کمی که گذشت، صدای چند عراقی را شنیدم. خودم را بین شهدا انداختم. آن‌ها فکر کردند من هم شهید شدم. از دور شدن‌شان که مطمئن شدم، با هر سختی‌ای که بود، خودم را به مقر رساندم.»

مجید بعد از پوشیدن جامه پاسداری در ۴ تیر ۱۳۶۶، چند بار دیگر راهی جبهه شد و سرانجام، در بیست و چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل آمد و سپس با تشییع اهالی تجن‌جار، در بوستان شهدای این روستا آرام گرفت.  

در برابر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ساکت نباشید

فرازی از وصیت‌نامه شهید

سخنی با برادران و جوانان عزیز که پیوسته در راه اعتلای اسلام عزیز کوشا باشید و تقوای الهی را پیشه گیرید و بر هوای نفس­تان فایق شوید. قبل از آن­که هوای نفس بر شما غالب شود از محرمات و فساد‌های اخلاقی دوری گزینید و به خودتان آیید و نکند که خدای ناکرده در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد و مبادا که در غفلت بمیرید که حضرت علی (ع) در محراب عبادت شهید شد. مبادا در حال بی‌­تفاوتی بمیرید که علی­ اکبر حسین در راه حسین و با هدف شهید شد. پس شما‌ ای جوانان سلاح­‌های آتشین را بردارید و به سوی میادین نبرد حرکت کنید.

اما شما‌ ای خواهران! از شما می‌­خواهم که به سلاح تقوا مجهز شوید و حجاب و عفت و پاک­دامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهید و همیشه فاطمه­ وار و زینب­ گونه مبارزه کنید و می­‌خواهم به این بی­‌حجاب­ها این جمله را بگویم که شما اگر بی­‌‍حجابی را نشانه تمدن خود می­‌دانید، پس حیوانات از شما متمدن‌­ترند و ننگ بر شما که این­چنین تفکرات و تمدنی دارید. و‌ ای خواهران این سخن را آویزه گوش خود قرار دهید که حجاب تو کوبنده‌­تر از خون سرخ به زمین ریخته من است.

و اما پیام من به امت حزب‌­الله این است که دست از ولایت فقیه و امام خمینی برندارید و همواره به فرامین او گوش فرا دهید و از شما ملت ایران عاجزانه خواهش می­‌کنم که از اسلام و این حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اطاعت کنید و در برابر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ساکت نباشید و تا آخرین قطره خون خود در برابر این ظالمان و زورگویان و منافقان بایستید و نگذارید که کوچک­ترین عملی بر علیه انقلاب انجام دهند.

 از پدر و مادر‌های جوانان تقاضا دارم که فرزندان خود را از رفتن به جبهه مانع نباشید که در پیشگاه خدا مسئول‌­اند. و‌ ای مردم! این­قدر به فکر مال و مادیات نباشید که مال دنیا مانند آب شور دریاست که هر چه از آن بخورید، تشنه­‌تر شوید وانگهی هلاک گردید. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار