فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد؛

تشدید اقدامات کنترلی در مرزها برای امنیت اربعین ۱۴۰۱

سردار گودرزی از تشدید اقدامات کنترلی در مرزها برای امنیت اربعین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بین ۴ تا ۵ میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور تردد کنند.
کد خبر: ۵۲۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 14June 2022

تشدید اقدامات کنترلی در مرزها برای امنیت اربعین ۱۴۰۱به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا ظهر روز سه شنبه در هشتمین نشست مرزی فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در مرز مهران اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) یک انقلاب مردمی برای تحقق عدالت بود که در دنیا مانندی ندارد.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مراودات مرزبانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در عالی‌ترین سطح ممکن در سال‌های اخیر قرار داشته است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم با همتای عراقی در مردادماه ۴۹ روز مانده به اربعین نشست دیگری برای تسهیل در تردد زائران برگزار شود.

سردار گودرزی اضافه کرد: تشکیل این نشست‌ها بین نیروهای ایرانی و عراقی موجب خشنودی دو ملت و تسهیل در رفت و آمد زائران می‌شود که این در نوع خود یک توفیق الهی است و دشمنان از این نشست‌های صمیمانه و برادرانه بسیار ابراز نگرانی می‌کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا تاکید کرد: بر اساس پیش بینی‌ها بین چهار تا پنج میلیون نفر از ایران و کشورهای مسلمان در ایام اربعین امسال به عتبات عالیات مشرف می‌شوند که این مهم نیازمند هماهنگی و هم افزایی بیشتر ۲ طرف است.

سردار گودرزی خواستار تشدید اقدامات کنترلی در حاشیه مرزها برای امنیت بیشتر، فعال بودن مرز به صورت شبانه روزی و باز شدن مرز خسروی برای کمتر شدن حجم تردد زائران از مرز مهران شد.

وی، در خصوص افرادی که غیرمجاز وارد کشور عراق می‌شوند، نیز گفت: این افراد با هماهنگی به ما برگردانده شوند و امدادرسانی از حیث خودروهای جابجایی و امدادرسانی به زائران بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها