سرپرست موسسه اطلاعات:

فروتنی دعایی کُنشگرایانه و با فروتنی بود

صالحی با بیان اینکه مرحوم دعایی قیصر آخوندها بود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص بُعد اجتماعی آقای دعایی دو ویژگی برشمردند که شامل فروتنی و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت است. فروتنی دعایی کُنشگرایانه و با فروتنی بود.
کد خبر: ۵۲۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ - 14June 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» سرپرست موسسه اطلاعات در آیین یادبود مرحوم حجت‌الاسلام سید محمود دعایی نماینده ولی‌ فقیه و سرپرست فقید موسسه اطلاعات اظهار داشت: با درگذشت مرحوم دعایی اصحاب فرهنگ و رسانه پدری را از دست دادند.

وی به پیام‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت ارتحال سید محمود دعایی و حکم انتصاب موسسه اطلاعات اشاره کرد و گفت: این دو پیام یک تصویر جامع را از مرحوم دعایی روایت می‌کند چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی معاشرت نزدیکی با وی داشت و همچنین رهبری در شناخت افراد تیزبین هستند.

سرپرست موسسه اطلاعات نگاه واقع گرایانه بودن را ویژگی مهم پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: رهبری در پیام‌هایشان ضمن اینگه گزیده سخن می‌گویند ایشان هیچ‌گاه اهل تملق نیست و در این پیام رهبر معزز انقلاب از چهار زاویه به شخصیت فردی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ی مرحوم دعایی پرداختند. ایشان ۱۰ خصلت برای آقای دعایی برشمردند که در پیام دوم‌شان از واژه «پسندیده خصال» استفاده کردند.

صالحی تصریح کرد: ساده زیستی محور اصلی شخصت فردی آقای دعایی بود که رهبری صفا و سلامت نفس را برای او ویژگی برشمردند.

وی با تاکید براینکه دعایی زلال بود مثل آب و شفاف بود مثل آینه گفت: ویزگی دوم دعایی قناعت و ساده‌زیستی بود که رهبری این ویژگی ایشان را ستودند. شهادت رهبری به پاکدستی دعایی خیلی اتفاق مهمی بود.

سرپرست موسسه اطلاعات درخصوص شخصیت اجتماعی مرحوم دعایی گفت: رهبر انقلاب درخصوص بعد اجتماعی آقای دعایی دو ویژگی برشمردند که شامل فروتنی و پایداری و وفا در دوستی و رفاقت است. فروتنی دعایی کُنشگرایانه و با فروتنی بود. او در آن سن برای دیگران پدرانه خدمت می‌کرد. دعایی قیصر آخوندها بود و آخر رفاقت بود و درچارچوب انقلاب مدار دوستی‌ها را رعایت می‌کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار