معاون اول رییس‌جمهور:

تولیدکنندگان به‌شرط هماهنگی، بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه را در اختیار می‌گیرند

مخبر با یادآوری اینکه بازاری در حدود ۴۰۰ میلیون نفر در کشور‌های اطراف ایران وجود دارد، گفت: اگر تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها هماهنگ شوند، قادر خواهند بود بخش زیادی از بازار کشور‌های همسایه را نیز در اختیار گیرند.
کد خبر: ۵۲۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰ - 14June 2022

تولیدکنندگان به‌شرط هماهنگی، بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه را در اختیار می‌گیرندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه بررسی راهکار‌های توسعه زنجیره صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش عصر امروز (سه شنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سابقه دیرینه ایران در صنعت نساجی و تولید کیف و کفش اظهار داشت: این صنعت در گذشته صاحب بازار بین المللی بود که متأسفانه سهم زیادی از این ظرفیت و توانمندی دچار آسیب شده و بخشی از بازار‌ها از دست رفته است.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تلاش مجدانه برای احیاء و شکوفایی صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش در کشور تأکید کرد و از رؤسا، نمایندگان و مدیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنایع مرتبط خواست برنامه توسعه‌ای خود را با رویکرد صادرات و تأمین نیاز‌های داخل تدوین و به دولت ارائه دهند.

مخبر همچنین با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه صنایع نساجی، کیف و کفش باید قیمت و کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید بتوانیم با ایجاد رقابت سالم زمینه توسعه و شکوفایی این صنایع را در کشور فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست نوسازی ماشین آلات این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد و موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف کند.

مخبر در ادامه با اشاره به برخی گلایه‌های خانواده‌ها و شهروندان کشور مبنی بر کمبود پوشاک و لباس‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از اتحادیه ها، انجمن‌ها و تولیدکنندگان خواست در طراحی، دوخت و تولید محصولات، این موضوع را مدنظر قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران با پانزده کشور همسایگی دارد و بازاری در حدود ۴۰۰ میلیون نفر در کشور‌های اطراف ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کشور به گونه‌ای است که اگر تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها با هم هماهنگ شوند، قادر خواهند بود علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی، بخش زیادی از بازار کشور‌های همسایه را نیز در اختیار گیرند.

مخبر از نمایندگان و مدیران انجمن‌ها و اتحادیه‌ها خواست جلسات و کارگروه‌هایی را تشکیل دهند و ضمن همفکری و تبادل نظر، مهمترین مطالبات، دغدغه‌ها و نیاز‌های خود را اعلام کنند تا دولت بتواند برنامه ریزی مناسب و لازم را برای رونق و شکوفایی این صنایع انجام دهد.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، مدیران، رؤسا و نمایندگان اتحادیه‌ها و انجمن‌های پوشاک، کیف، چرم و کفش هر کدام در سخنانی گزارشی از وضعیت کار خود ارائه کردند و به تشریح مهم‌ترین موانع، دغدغه‌ها و مطالبات پرداختند.

مسایل گمرکی، نوسان در قیمت مواد اولیه و ارز، کمبود سرمایه در گردش، قاچاق، سیاست گذاری‌های غلط، به روز نبودن ماشین آلات، موانع مالیاتی و عدم آموزش مناسب نیروی انسانی در دانشگاه‌ها و موانع پیش روی صدور پروانه کسب از مهمترین مسایل و دغدغه‌های نمایندگان صنایع نساجی، کیف، چرم و کفش بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار