برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای پایگاه بسیج شهید رجایی آموزش و پرورش یزد

جلسه هم‌اندیشی اعضای پایگاه بسیج شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ - 14June 2022

برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای پایگاه بسیج شهید رجایی آموزش و پرورش یزدبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، جلسه هم اندیشی اعضای پایگاه بسیج شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور «محمد کاظم رحیمی‌نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این جلسه با اشاره به حکمت ۳۱ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) اظهار داشت: محور‌ها و پایه‌های حکمت ایمان، صبر، شکیبایی، یقین، عدل و جهاد هست.

وی افزود: برابر این حکمت جهاد بر ۴ اصل استوار است که امر به معروف، نهی از منکر، پیکار در راه دین و دشمنی با فاسقان می‌باشد؛ که ۳ بابش همیشه جاری است پیکار در راه دین بسته است و سه باب دیگر باز است.

رحیمی نژاد گسترش معروف و برخورد با فاسقان و نهی از منکر را از وظایف کنونی برشمرد و بیان داشت: جامعه تشنه اقدام و عمل است و بسیج باید سهمی برای خودش قائل باشد و در این راستا باید از گفتن عبور کنیم و اقداماتی را در جهات مختلف داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: باور این که با تهاجم و هجمه‌ای مواجهیم که همراه آن جبهه‌ای صورت می‌گیرد به نام قبح زدایی و ما باید برای خودمان بابی را باز کنیم و از خانواده، اقوام و نزدیکان شروع کنیم و این به معنای واقعی بسیج است.

این مقام مسئول اظهار داشت: باید از کار‌های تکلیفی به کار‌های ترویجی روی بیاوریم، کار از دل جامعه باید شروع شود و توسط دستگاه‌ها حمایت شود.

لزوم به روز رسانی علوم برای نسل جوان و نوجوان در جهت دانش افزایی و آموزش سواد رسانه‌ای از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بود.

«حمیدرضا ایمانی» فرمانده پایگاه بسیج شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پایگاه بسیج و همچنین برنامه‌های پیش رو پرداخت و خواستار همراهی، همدلی و حمایت همه همکاران شد.

«ندا دهقانی زاده» سرگروه حلقه صالحین بانوان اداره کل آموزش و پرورش یزد نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت: در سالروز آزادسازی خرمشهر جمعی از بانوان عضو حلقه صالحین از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد بازدید کردند که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بود و انشالله با حمایت این اداره کل برنامه‌های فرهنگی بیشتری برای بانوان اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار