جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه:

«دفاع» و «مقاومت» هویت انقلاب اسلامی هستند

سردار «فضلی» گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فتح خرمشهر را الگوی جبهه مقاومت در سوریه و عراق می‌دانست؛ بر همین اساس دفاع و مقاومت هویت انقلاب اسلامی است که در دفاع مقدس و دفاع از حرم شریف ائمه متجلی شد.
کد خبر: ۵۲۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ - 14June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تجلیل از خانواده شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استادان، اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان دانشگاه در سالن شهید سلیمانی این نهاد علمی برگزار شد.

سرتیپ فضلی در این مراسم با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه هرشب به دشمن حمله کنید خواب را از چشم دشمن بگیرید و به دشمن امان ندهید، اظهار داشت: راهبردی که امام جامعه آن روز در برابر فرماندهان سپاه قرار داد صرفا برای اقدامات عملیاتی نبود بلکه برای تمام موقعیت‌ها و عرصه‌های مختلف کارایی دارد.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: عملیات بیت‌المقدس که گل سرسبد آن فتح خرمشهر است بزرگترین عملیات دفاع مقدس بود که با مشارکت ۴۵ گردان از ارتش جمهوری اسلامی و ۹۰ گردان متشکل از سپاه پاسداران و بسیج انجام شد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عملیات بیت‌المقدس در مساحتی به وسعت پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر و در سه مرحله بین سه شهر بصره، خرمشهر و اهواز انجام شد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران تصریح کرد: مرحله اول عبور از کارون و رسیدن به اهواز بود و مرحله دوم رسیدن به مرز و در نهایت بصره و سومین مرحله محاصره خرمشهر مدنظر بود.

سردار فضلی بیان داشت: امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، قطعا اگر امدادهای الهی و دعاهای خیر امام خمینی (ره) و نگاه خیر امام رضا (ع) نبود رزمندگان ما نمی‌توانستند در عملیات بیت‌المقدس قدم از قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی فتح خرمشهر را الگوی جبهه مقاومت در سوریه و عراق می‌دانست؛ بر همین اساس دفاع و مقاومت هویت انقلاب اسلامی است که در دفاع مقدس و دفاع از حرم شریف ائمه متجلی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار