مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در «غبار جنگ» ساخته می‌شود

مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر موضوع ساخت مستند «غبار جنگ» به کارگردانی محمد عبدی‌زاده است.
کد خبر: ۵۲۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ - 15June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد عبدی‌زاده» کارگردان سینمای مستند اظهار داشت: این روزها مشغول کار روی مستند «غبار جنگ» محصول مرکز هستم. در این مستند، مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر را روایت می‌کنیم. بخشی از تصویربرداری انجام شده، از تصاویر و عکس‌های آرشیوی استفاده کردیم و با دو شخصیت موثر در این ماجرا به طور مفصل گفتگو کرده ایم تا واقعیت‌های این موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنیم. سکانس‌های بازسازی و گرافیکی هم در فیلم داریم.

وی ادامه داد: تدوین «غبار جنگ» آغاز شده و امیدوارم بتوانیم فیلم را به جشنواره «سینماحقیقت» برسانیم. اما به دلیل زمان بر بودن طراحی و اجرای بخش‌های گرافیکی، ممکن است فیلم تا پاییز آماده نمایش نشود.

این کارگردان گفت: در ماجرای حمله عراق به خرمشهر دو گروه از تکاوران، تکاوران نیروی دریایی و زمینی ارتش حضوری دلاورانه و موثر داشتند. با ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی و سرهنگ علی قمری فرمانده دژ خرمشهر گفتگو کردیم. «غبار جنگ» ادای دین به این تکاوران و دلاوران قرمان ایران زمین و مقاومت خرمشهر است.

عبدی‌زاده درباره زمان اکران مستند «طاعون قرن» (محصول مرکز گسترش) که درباره شیوع ویروس کرونا و نحوه مقابله مدیران با آن است، گفت: این مستند در جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده شد و امیدوارم به زودی در گروه «هنر و تجربه» اکران و دیده شود. با توجه به سوژه فیلم که اهمال برخی مدیران در مقابله با شیوع ویروس کروناست، فیلم می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

عوامل این مستند عبارتند از تهیه کننده محمدعبدی‌زاده، مجری طرح و مدیرتولید: علی کفراش، پژوهش: لیلا محمدی. محمدعبدی زاده، نویسنده و کارگردان: محمدعبدی زاده، تصویربردار: شاهین عبدی زاده، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز: لیلا محمدی، صدابردار : احمد آقاخانی، تدوین: حمید فنایی، با حضور: ناخدا هوشنگ صمدی و سرهنگ علی قمری. تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار