با حضور استاندار تهران؛

ششمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران برگزار شد

ششمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران با حضور استاندار تهران و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل استانداری تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ - 16June 2022

ششمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ششمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران عصر دیروز (چهارشنبه) به ریاست «محسن منصوری» استاندار تهران و با حضور «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «سید عباس جوهری» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و مسئولان حفظ آثار استان تهران در ارگان‌ها و سازمان‌های لشکری و کشوری در محل استانداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تغییر ایجاد شده در ساختار حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با موافقت و تصویب مقام معظم رهبری (حفظه الله)، از اردیبهشت سال گذشته باغ‌ موزه دفاع مقدس به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل شد و بر اساس تدبیر و ابلاغ فرمانده معظم کل قوا مسئولیت راهبری فعالیت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واگذار شد.

وی افزود: بنابراین اداره کل حفظ آثار استان تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادغام شد و سردار شیخی به‌عنوان جانشین مدیرعامل موزه و همچنین مدیر کل حفظ آثار استان تهران در سنگر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی منصوب شد.

جعفری در ادامه به ارائه گزارش از فعالیت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در سال ۱۴۰۰ پرداخت و برنامه‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

«محسن منصوری» استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: آموزش و پرورش به‌عنوان متولی امر آموزش نقش موثری در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دارد، ضمن اینکه امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز بایستی در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.

وی ادامه داد: تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس اهمیت زیادی دارد و به‌عنوان سند راهبردی و ماندگار می‌بایست اجرایی شود.

استاندار تهران عنوان کرد: برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران باید به سمت و سوی نشر ارزش‌های دفاع مقدس سوق پیدا کند.

منصوری سپس با اشاره به تصویب برنامه‌های بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۱ گفت: تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام اهمیت دارد و تدوین تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس نیز مورد تاکید است.

در این جلسه مسئولان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در ارگان‌ها و سازمان‌های لشکری و کشوری به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه خود پرداختند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها