اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

ایران در تأمین امنیت مستقل و خودکفا است، نشست تخصصی فرماندهان نیروی هوایی و هوانیروز ارتش و اقتدار نیروهای آمادی نیروهای مسلح علی‌رغم تحریم‌های دشمن از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.
کد خبر: ۵۲۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷ - 17June 2022

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است.

فشار حداکثری دشمن را با صبوری پشت سر می‌گذاریم
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: دشمن با فشار حداکثری، در صدد خسته کردن ما از همراهی با انقلاب و رهبری است؛ اما ما با صبوری از این گردنه هم عبور می‌کنیم.

ایران قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه است
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: امروز نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش به مرحله‌ای از رشد و نبوغ رسیده که هیچ‌گونه وابستگی در تجهیزات به هیچ کشوری ندارد و قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم.

باز شدن پای رژیم صهیونیستی به منطقه عامل ناامنی است
سردار تنگسیری ضمن توصیه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس مبنی بر لزوم پرهیز از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی، گفت: اگر کسی به هر دلیلی پای این رژیم مفلوک را به منطقه باز کند، هم خودش و هم منطقه را دچار ناامنی و بی‌ثباتی می‌کند.

اعمال تهدید‌های دشمن به شکل جنگ‌های ترکیبی
امیر «سیاری» گفت: همه می‌دانیم که استکبار جهانی از ما کینه دارد و تهدیدات را از ما برنمی‌دارد و این تهدیدها به شکل جنگ‌های ترکیبی در حال اعمال است.

تقدیر سازمان ملل از «نداجا»/ ارتقای توان موشکی و پهپادی نیروی دریایی ارتش
دریادار ایرانی گفت: کشور‌های جهان امتیاز بالایی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بابت تأمین امنیت آب‌ها داده‌اند و این نیرو از طریق سازمان ملل مورد تقدیر قرار گرفته است.

بازگشت ناوگروه ۸۱ «نداجا» به کشور
آیین استقبال از هشتاد و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش، با حضور فرمانده نداجا در منطقه یکم امامت برگزار شد.

اجرای دقیق طرح‌های «مصباح» مؤثرترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است
حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به تبلیغات و عملیات روانی دشمن گفت: باید دشمن را تحت تأثیر اعمال خود قرار دهیم و با تربیت نیروی انسانی شایسته، کاربلد و در تراز ارتش که بالاترین سرمایه محسوب می‌شود، توطئه‌های خباثت‌آمیز دشمنان را خنثی کنیم.

اجرای طرح‌های سازندگی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه با محوریت آب در استان خوزستان
چندین طرح و پروژه مهم سازندگی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت آب و مقابله با مشکلات آبی در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

قدردانی سرلشکر باقری از اقدام مقتدرانه فراجا در دستگیری سارقان بانک ملی
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه فراجا در دستگیری سریع و قاطع سارقان صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران قدردانی کرد.

نیروهای مسلح با تأمین امنیت زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم می‌کنند
سردار صفوی گفت: امنیتی که نیرو‌های مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های قهرمان انتظامی، مجموعه اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد کرده‌اند، زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم خواهد کرد.

خدمات ارزنده شهید پارسا‌کیان در تاریخ جاودان و ماندگار خواهد ماند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه خدمات ارزنده شهید پارسا‌کیان در تاریخ جاودان و ماندگار خواهد ماند، گفت: رسالت خطیر ما انتقال تجربیات شهدایی همچون پارساکیان (کوسه‌چی) به نسل جوان است.

کنترل مرز‌های جنوب شرق کشور طی ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است+ تصاویر
سرلشکر صفوی گفت: کنترل و تسلط بر مرز‌های طولانی جنوب شرق کشور با افغانستان و پاکستان و جلوگیری از انواع قاچاق و تردد اشرار مسلح، کاری است که طی ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

شهادت کارمند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح حین انجام ماموریت
یکی از کارمند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، عصر روز یکشنبه ٢٢ خرداد، حین انجام ماموریت در منطقه عمومی سمنان به شهادت نائل آمد.

قدردانی سرلشکر سلامی از اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در ساخت نفتکش «افرا ماکس۲»
سردار شریف از قدردانی سرلشکر سلامی نسبت به اقدام قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و شرکت صدرا در ساخت نفتکش «افرا ماکس ۲» خبر داد و تاکید کرد: این دستاورد بزرگ نشان داد تحریم‌های دشمن تاثیری در اراده ایرانی برای دستیابی به قله‌های پیشرفت و تعالی کشور ندارد.

ناوشکن جماران در بندرگاه کیش پهلو گرفت
همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی، ناوشکن جماران در اسکله بندرگاه کیش پهلو گرفته است.

سرلشکر باقری: در جنگ‌ ترکیبی نیروی انسانی علاوه بر عقلانیت باید دارای ذهن فعال تاکتیکی و قدرت واکنش سریع باشد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ‌های ترکیبی پیش‌رو، گفت: نیروی انسانی مدنظر، باید علاوه بر داشتن عقلانیت منطقی، هوشمندی و سطح بالای تفکر راهبردی، دارای ذهن فعال تاکتیکی و قدرت واکنش سریع باشد.

رصد تهدیدات فرامرزی به‌صورت شبکه‌محور
امیر سرتیپ حاجیلو با بیان اینکه تهدیدات در ورای مرزها به صورت شبکه‌محور رصد و اطلاعات‌شان در دسترس قرار می‌گیرد، گفت: امروز با بهره‌گیری از تجهیزات داخلی پاسخگوی تهدیدات و نیازهای عملیاتی خود در حوزه راهبردی هستیم.

امیدآفرینی از برجسته‌ترین مصادیق جهاد است
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه در قبال جنگ ترکیبی دشمن باید در همه میدان‌های جهاد حاضر شویم، گفت: یکی از برجسته‌ترین مصادیق جهاد، امید آفرینی است؛ چرا که دشمنان در صدد القای یأس و ناامیدی در جامعه هستند.

ترور فخری زاده نماد ترور در فضای سایبری است
سردار جلالی گفت: عملیات ترور فخری زاده نماد ترور در فضای سایبری است چرا که در آن از ظرفیت‌های سایبری، الکترونیکی، الکترومغناطیسی و ماهواره‌ای استفاده شد.

انقلاب اسلامی با تشکیل جبهه مقاومت هیمنه استکبار جهانی را شکست
سردار حسنی آهنگر گفت: انقلاب اسلامی با هدایت امامین انقلاب با تشکیل جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی استکبار جهانی را شکسته و ضریب تأثیر آن‌ها را در همه مؤلفه‌های قدرت کاهش داده است.

کوچک‌ترین تهدید دشمن با سیلی کوبنده پدافند هوایی مواجه می‌شود
امیر الهامی با بیان اینکه تمامی تحرکات و شیطنت‌های دشمنان را فراتر از مرز‌های کشورمان با دقت رصد می‌کنیم، گفت: کوچک‌ترین تهدید علیه آب و خاک ایران با سیلی کوبنده کارکنان هوشیار و متعهد پدافند هوایی مواجه می‌شود.

اقتدار نیروهای آمادی نیروهای مسلح علی‌رغم تحریم‌های دشمن
سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش دشمن در جلوگیری از قوام یافتن تمدن نوین اسلامی گفت: هر چه پیشرفته‌تر شویم وسایل برای استفاده کوچک‌تر و سبک‌تر می‌شود و این در پشتیبانی از نیرو‌ها تاثیرگذار است؛ البته در این شرایط تحریم نیرو‌های آماد شرافتمندانه کار‌ کردند، زیرا در یک شرایط تحریمی‌که همه دروازه‌ها بسته است در حال پشیبانی از نیرو‌ها هستند.

ایران در تأمین امنیت مستقل و خودکفا است
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: بسیاری از کشور‌هایی که به آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی وابسته هستند با نهایت ذلت، امنیت خود را به کشور‌های بیگانه واگذار می‌کنند.

برگزاری نشست تخصصی فرماندهان نیروی هوایی و هوانیروز ارتش
نشست تخصصی فرماندهان و معاونان نیروی هوایی و هوانیروز ارتش در ستاد هوانیروز برگزار شد.

لزوم تمهید «آماد و پشتیبانی» متناسب با جنگ‌های آینده
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه شناخت صحنه درگیری امروز و فردا در آماد و‌ پشتیبانی نقش مهمی دارد، گفت: صحنه‌های جنگ، عملیات، امنیت و مقابله با تروریسم ‌قابل قیاس با گذشته نیست.

در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد
فرمانده کل ارتش گفت: حجت امروز ما این است که بر بلندای جهاد تببین بایستیم و از کرامت‌ها، بزرگی‌ها و ارزش‌های اسلام، امام و رهبری دفاع کنیم و با صدای بلند بگوییم ما که سرباز انقلاب هستیم در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب با احدی مصالحه نخواهیم کرد.

یکی از مرتبطین دو جاسوس فرانسوی حین فرار از کشور بازداشت شد
وزارت اطلاعات از بازداشت یکی از مرتبطین دو جاسوس دستگیر شده فرانسوی حین فرار از کشور خبر داد.

جهان به سمت چندقطبی شدن قدرت در حال حرکت است
سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه جهان به سمت چندقطبی شدن قدرت در حال حرکت است، مدیریت جهادی را التزام عملی به مبانی و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: مدیر جهادی از توانایی ارتباطات گسترده با اقشار مختلف مردم برقرار و به دانش مدیریت روز مسلط است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار