خزاعی در نشست صمیمی با هنرمندان و فعالان سینمایی اردبیل:

تحقق عدالت فرهنگی در کشور از سیاست‌های محوری سازمان سینمایی است

رئیس سازمان سینمایی در نشست صمیمی با هنرمندان و فعالین حوزه سینمایی استان اردبیل گفت: تحقق عدالت فرهنگی از سیاست‌های محوری سازمان سینمایی در دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۵۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ - 16June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست صمیمی «محمد خزاعی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور با هنرمندان و فعالین حوزه سینمایی استان اردبیل در سالن بیضای اردبیل برگزار شد.

خزاعی تحقق عدالت فرهنگی را از سیاست‌های محوری سازمان سینمایی در دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: بعد از استقرار دولت آیت‌الله رئیسی سه کارگروه برای ساماندهی حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته است که نخستین کارگروه فرهنگ و هنر است به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

وی افزود: دومین شورای عالی سینمایی است که حدود ده سال تعطیل بود. این شورا به ریاست آقای مخبر تشکیل و بزودی نخستین جلسه برای رفع مشکلات اتخاذ تصمیمات برگزار خواهد شد.

خزاعی اضافه کرد: سومین کارگروه شورای هنر است که موظف به قانونگذاری و تصویب اسناد و قوانینی مانند سند سینما، تئاتر، معماری، موسیقی و نظایر آن است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه از این پس ردیف و بودجه حوزه سینمایی و دفاتر انجمن‌های سینمای جوان بر اساس نگاه ویژه به شهرستان‌ها تامین می‌شود، گفت: بودجه انجمن سینمای جوان کشور ۷۰ درصد به شهرستان‌ها و ۳۰ درصد به تهران اختصاص می‌یابد.ضمن اینکه ۴۰ درصد از بودجه فیلم مستند مختص شهرستان‌هاست.

خزاعی خاطرنشان کرد: علاوه براین پنج سهیمه ویژه برای استعدادیابی از شهرستان‌ها اختصاص یافته تا جبران بی‌مهری‌های گذشته نسبت به فیلم سازان شهرستانی به عمل آید.

وی افزود: مبنای تعیین فیلم اولی تخصصی بودن کار هست نه یافتن سرمایه گذار و سرمایه گذاری خاص در این حوزه.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی کشورهای عربی و غیرعربی منطقه با کپی‌برداری و استفاده از محتوای فیلم‌های موفق درصدد هویت‌سازی هستند علت این رویه غلط نداشتن سرمایه انسانی در آن کشورهاست اما ما از حیث نیروی انسانی غنی هستیم و اکنون فضای سینمای جوان نیاز به تولید محتوا دارد و تولید محتوا حرف اول را در سینما می‌زند.

خزاعی همچنین در خصوص سینمای جوان اردبیل اظهار داشت: اردبیل با وجود امکانات کم بیشترین فیلمساز داشته و به عبارتی این استان فیلمسازان خوبی دارد اما مکان دفتر انجمن مناسب نیست و با توجه به استعدادهای خوب این استان تلاش می‌کنیم با مساعدت استانداری نسبت به تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم تحولی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل هرچند امکانات سینمایی لازم را ندارد اما سرمایه نیروی انسانی غنی دارد.

همچنین در این نشست مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور در سخنانی گفت: به زودی در حوزه تجهیزات آموزشی انجمن سینمای جوان کشور اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت ما نه در خصوص تامین امکانات بلکه در موضوع آموزشی است، گفت: تعداد تولیدات استان اردبیل بالاست و حتی در دوره کرونا استان اردبیل آثار فاخری را ارائه کرد اما انجمن سینمای جوان اردبیل از مشکلات جدی رنج می‌برد.

وی در خصوص بودجه انجمن سینمای جوان اردبیل گفت: اعتبار سال قبل انجمن سینمای جوان اردبیل ۲۶۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که انجمن سینمای مشگین‌شهر هم از این رقم برخوردار خواهد بود‌.

در این نشست، جمعی از هنرمندان و فعالین حوزه سینمایی استان اردبیل به بیان دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات پرداخته و پیشنهاداتی در راستای توسعه فعالیت‌های سینمایی در استان اردبیل ارائه دادند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار