کتائب حزب الله: ترکیه از خروج مفتضحانه آمریکا از عراق درس بگیرد

جنبش کتائب حزب الله تأکید کرد که ترکیه باید از اشغالگری آمریکا در عراق درس بگیرد و بداند که چگونه مقاومت اسلامی، شکست و خروج مفتضحانه را به این کشور تحمیل کرد.
کد خبر: ۵۲۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ - 16June 2022
کتائب حزب الله: ترکیه از خروج مفتضحانه آمریکا از عراق درس بگیردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش کتائب حزب الله عراق امروز پنجشنبه به حملات اخیر نظامیان ترکیه به خاک این کشور واکنش نشان داد و آن را نقض حاکمیت عراق به شمار آورد.
 
این جنبش، با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود تأکید کرد، تجاوز مداوم ترکیه به عراق، نه تنها نقض حاکمیت است، بلکه توهین به ملت و دولت این کشور نیز محسوب می‌شود.
 
حزب الله با بیان اینکه دولت عراق به جز سکوت، کار دیگری در قبال این تجاوزات انجام نمی‌دهد، تصریح کرد، همدستی این دولت با برخی از گروههای سیاسی و وادادگی آنان باعث شد که ترکیه جرأت کند خاک عراق را اشغال خود درآورد.
 
این جنبش با اشاره به اینکه ترکیه جنایات مشمئزکننده‌ای علیه غیر نظامیان انجام می‌دهد، تأکید کرد، آنکارا همچنین عراق را از حق‌آبه خود در دجله و فرات محروم می‌کند و اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت این کشور را رعایت نمی‌کند.
 
حزب الله عراق خاطر نشان کرد، فقط معادلات بازدارندگی امنیتی، اقتصادی و تجاری که منافع ترکیه را در عراق به خطر بیاندازد، باعث خواهد شد که این کشور در قبال سیاست خصمانه خود تجدید نظر کند.
 
این جنبش عراقی در پایان تأکید کرد، ملت و مقاومت عراق برای مقابله با تجاوز ترکیه و پاکسازی خاک خود از اشغال ترکیه در نهایت آمادگی هستند؛ کشوری که باید از اشغالگری آمریکا درس بگیرد و بداند که چگونه مقاومت اسلامی، شکست و خروج مفتضحانه را به این کشور تحمیل کرد.
 
این در حالی است که رسانه‌های کُردی، ظهر روز گذشته از حمله پهپادی به چند ساختمان در بخش «سنونی» شهر سنجار خبر دادند. پایگاه خبری شبکه «کوردستان۲۴» به نقل از شاهدان عینی گزارش داده بود که در این حمله شش نفر کشته شده‌اند؛ با این حال برخی از رسانه‌ها شمار کشته‌ها را چهار نفر گزارش کردند.
 
طبق گفته رسانه‌های عراقی، ترکیه در این حمله مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده که در پی آن تعدادی از شهروندان به شدت مجروح شدند.
 
پایگاه خبری شبکه «العهد» نیز گزارش داد که به دنبال این حمله یک کودک جان خود را از دست داده است. با این حال، سازمان مبارزه با تروریسیم منطقه کردستان عراق در بیانیه‌ای مدعی شد که ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار داده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها