حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه

رسانه‌ها از حمله پهپادی منتسب به اوکراین به تاسیسات نفتی مهم روسیه در غرب این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۵۳۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 22June 2022

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه

به گزارش گروه بین‌اللمل دفاع‌پرس، منابع خبری از حمله روز چهارشنبه پهپاد‌های منتسب به اوکراین به یک پالایشگاه نفت روسیه نزدیک مرز این کشور با اوکراین خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» مدیر این تاسیسات نفتی گفت که یک حمله پهپادی به پالایشگاه نفت روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین صورت گرفت که طی آن شعله‌های آتش و دود سیاه به ایجاد شده و فعالیت در این مکان تعلیق شده است.

مقامات پالایشگاه نفت «نووشاختینسک» در منطقه «روستوف» روسیه گفتند که اولین پهپاد در ساعت ۸:۴۰ صبح (به وقت محلی) به این مکان حمله وبه یک واحد تقطیر برخورد کرد و باعث انفجار شد. حمله دوم در ساعت ۹:۲۳ صبح به وقت محلی به مخازن نفت خام در این پالایشگاه که بزرگترین تامین کننده فرآورده‌های نفتی در جنوب روسیه است صورت گرفت، اما به گفته مدیریت این تاسیسات هیچکس در جریان این حادثه مجروح نشده است.

این پالایشگاه در جنوب غربی روسیه، تنها ۸ کیلومتر (پنج مایل) از مرز با اوکراین است.

در بیانیه این پالایشگاه آمده است: «در نتیجه اقدامات تروریستی از مرز‌های غربی و در منطقه روستوف، دو هواپیمای بدون سرنشین به تاسیسات فناوری نووشاختینسک حمله کردند.»

«واسیلی گلوبف» فرماندار روستوف نیز گفت که این پالایشگاه نفت فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است. وی افزود که قطعات این دو پهپاد در این پالایشگاه کشف شده است.

حمله روز چهارشنبه به این پالایشگاه به دنبال مجموعه‌ای از انفجار‌ها و آتش سوزی‌ها در غرب روسیه در بحبوحه جنگ این کشور در اوکراین رخ داده است. مقامات اوکراین در زمینه این حمله تاکنون واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

«سرگئی آکسیونوف» رئیس شبه جزیره کریمه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که اوکراین به دکل حفاری چرنومورنفت وگاز حمله کرده است. ۱۰۹ نفر در این دکل مشغول کار بودند، ۹۴ نفر تخلیه شدند، سه نفر مجروح و هفت نفر نیز مفقود شدند.

شرکت چرنومور مستقر در کریمه یک شرکت با مشارکت صدرصد دولتی است. فعالیت اصلی این شرکت تولید گاز طبیعی و میعانات گازی است و دارای مجوز اکتشاف و تولید هیدروکربن در دریای سیاه و دریای آزوف است.

انتشار خبر‌ها درباره حمله اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه در دریای سیاه در شرایطی انجام شده که درگیری‌ها بین دو کشور از پنجم اسفند ماه سال گذشته همچنان ادامه دارد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه از پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونستک» و «لوهانسک» از اوکراین صادر شد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها