نماینده مردم در مجلس:

صدور قطعنامه علیه ایران شرایط مذاکرات را سخت کرده است

نوش آبادی گفت: قطعنامه شورای حکام شرایط مذاکرات را سخت‌تر و بدبینی‌ها را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۵۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ - 16June 2022

صدور قطعنامه علیه ایران شرایط مذاکرات را سخت کرده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ا اشاره به تماس تلفنی وزیر خارجه کشور با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره قطعنامه و ادامه دار بودن مسیر دیپلماسی برای حصول نتیجه در مذاکرات، اظهار داشت: در شرایطی که مذاکرات وین با همه کندی انجام می‌شد صدور قطعنامه علیه ایران منطقی نبود و این اقدام، غیر دیپلماتیک ارزیابی می‌شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه قطعنامه شورای حکام شرایط مذاکرات را سخت‌تر و بدبینی‌ها را بیشتر می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی مصمم بود و هست که مسائل بین الملل و موضوعات هسته‌ای را از مسیر دیپلماسی حل و فصل کند، اما متاسفانه صدور بیانیه مخالف مسیر دیپلماسی بود و در راستای به بن بست رساندن تلاش‌های سیاسی و دیپلماسی توسط اعضای برجام است.

وی ادامه داد: تنها کشوری که با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کامل دارد ایران است، اما بدعهدی‌ها و کار‌های خلاف روابط حقوق بین الملل اقدامات را یک طرفه به سمت آن‌ها می‌برد. ایران همواره آمادگی خود را برای همه همکاری‌ها اعلام کرده و همه مباحث را اجرا می‌کند، اما طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده و نیست.  

نماینده مجلس بیان کرد: به هر حال ایران همچنان قائل به گفتگو، مذاکره و پیدا کردن راه حل‌های سیاسی برای رفع مسائل و اختلافات موجود است و بر این امر تاکید می‌کنیم. وزیر امور خارجه هم در راستای سیاست نظام با دبیرکل سازمان ملل گفت‌وگو کرده است.

نوش آبادی در واکنش به این موضوع که بعد از قطعنامه دیپلمات‌های کشور‌ها با ایران برای ادامه دار بودن مذاکرات رایزنی کردند، اظهار داشت: این نوع رفتار‌های مسبوق به سابقه بوده و آن‌ها با اهرم فشار به دنبال امتیاز گیری اند. با این رفتار‌ها سعی می‌کنند اذهان بین المللی را نسبت به ایران مخدوش کنند، اما دنیا متوجه اقدامات صلح آمیز جمهوری اسلامی صلح آمیز بوده، می‌دانند تهران در مذاکرات پیشگام است و این طرف‌های غربی و آمریکایی هستند که نمی‌گذاران کار به سرانجام برسند و توافق مطلوب به وجود بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از ابتدا گفته ایم دنبال معاهده برد-برد هستیم تا منافع دنیا و منطقه تامین شود. امیدواریم رفتار‌های مدعیان گفت‎وگو و مذاکره باعث نشود توافق هسته‌ای که به ثمر می‌نشیند برای ایجاد صلح و ثبات امنیت جهانی به خطر بیافتد چرا که آن‌ها بانی هر اتفاقی هستند که در جهان شکل می‌گیرد. ایران کشور جنگ طلب و سلطه طلب نیست فقط می‌خواهیم به حقوق ما احترام گذاشته شود تا در چارچوب و ضوابط بین المللی گام برداریم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها