مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان:

هر کلام مادران شهدا می تواند گوشه ای از تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس باشد

سردار مرادحاجتی گفت: مادران عزیز شهدا لبریز از حرف های ناگفته ای هستند که هر کلامشان می تواند گوشه ای از تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس ما باشد.
کد خبر: ۵۲۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ - 17June 2022

هر کلام مادران شهدا می تواند گوشه ای از تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس باشدبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، با حضور جمعی از مسئولان و قشر‌های مختلف مردم قدرشناس خوزستان، پیکر پاک حاجیه «قمر بایمانی نژاد»، مادر شهیدان «حسنعلی، حسینعلی و محمدعلی بایمانی نژاد» امروز تشییع و در کنار مزار فرزندان شهیدش در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ضمن حضور در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: این مادر صبور و مومنه به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

وی افزود: درگذشت هر کدام از مادران شهدا مثل کنده شدن یک صفحه از کتاب حماسی تاریخ این مملکت است. این مادران عزیز شهدا لبریز از حرف های ناگفته ای هستند که هر کلامشان می تواند گوشه ای از تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس ما باشد.

سردار مرادحاجتی گفت: همه ظرفیت های دولتی و غیردولتی خوزستان باید به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کمک کنند تا ما بتوانیم برنامه های شاخص خودمان از جمله نهضت تاریخ شفاهی را به سرانجام مطلوب برسانیم چرا که هر روز که از تاریخ شفاهی اشخاص دوران دفاع مقدس می گذرد شاهد عروج عده ای از گنجینه های آن دوران هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: زمانی می توانیم لحظه ای خودمان را جای مادران شهدا بگذاریم که یک خار به پای فرزندمان برود و درست در همین لحظه فکر کنیم که چگونه امثال بایمانی نژادها توانستند سه جگر گوشه زندگی شان را به جبهه بفرستند و سه پیکر تحویل بگیرند، این ها مسائلی است که باید در محتوای غنی دفاع مقدس بیان شود.

فرزندان این مادر گرانقدر «حسنعلی بایمانی نژاد» متولد بیست و پنجم بهمن ۱۳۴۳  اهواز در دوم اسفند ۱۳۵۹، در ذوالفقاری آبادان، «حسینعلی بایمانی نژاد» متولد بیست و سوم فروردین ۱۳۴۶ اهواز در چهارم دی ۱۳۶۵، در جزیره سهیل و «محمدعلی بایمانی نژاد» متولد یکم آذر ۱۳۴۲ اهواز که در ششم اسفند ۱۳۶۲، در هورالهویزه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار