عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مادر ژاپنی شهید بابایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز جمعه با حضور در بیمارستان خاتم الانبیا تهران از «کونیکو یامامورا»، (سبا بابایی) تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس عیادت و برای وی آرزوی سلامتی کرد.
کد خبر: ۵۲۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ - 17June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (جمعه) با حضور در بیمارستان خاتم الانبیا تهران از سبا بابایی، تنها مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس کشورمان که این روز‌ها در بستر بیماری است، عیادت کرد و در جریان روند درمان این مادر شهید قرار گرفت.

اسماعیلی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و آرزوی سلامت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان برای این بانوی مومنه در گفتگو با پزشکان در جریان روند دقیق درمان وی قرار گرفت.

این مادر شهید پس از آنکه سالیان پیش با همسر ایرانی‌اش آشنا شد، به دینی اسلام مشرف شده و نام قرآنی «سبا» را برای خود انتخاب کرد. او سال‌ها به عنوان کارمند اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های خارجی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت بود.

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مادر ژاپنی شهید بابایی

خانم بابایی که دوران دفاع مقدس در وزارت فرهنگ به عنوان مترجم زبان ژاپنی مشغول به کار شد، تنها زن ژاپنی در کشورمان است که نامش علاوه بر گرویدن به دین مبین اسلام و مذهب تشیع به عنوان مادر یکی از شهدای دفاع مقدس ثبت شده است.

وی همچنین ۲۰ سال در مدرسه رفاه به معلمی پرداخت و پنج سال در دانشگاه تهران به تدریس زبان‌های خارجی از جمله ژاپنی مشغول بود.

حمید حسام نویسنده، تیرماه دو سال پیش خاطرات تنها مادر شهید ژاپنی در جنگ تحمیلی را در قالب کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» روایت کرد که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با برپایی برنامه‌هایی، چون نقد و بررسی کتاب در برنامه «روایت مادری» استان قم، معرفی اثر در طرح «کتاب روز» و بارگذاری در بسته پیشنهادی نرم افزار مدیریت کتابخانه‌های عمومی و پیشنهاد مطالعه این کتاب توسط وزیر فرهنگ برای ایام نوروز ۱۴۰۱ سعی در ترغیب بیشتر مخاطبان به مطالعه «مهاجر سرزمین آفتاب» داشته است.

در حاشیه انتشار این اثر که با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبرو شده است، پویش‌های کتابخوانی متعددی شکل گرفته است که در جدیدترین این پویش‌ها، یازدهمین دوره پویش کتابخوانی (کتاب و زندگی) به سراغ «مهاجر سرزمین آفتاب» رفته است.

یازدهمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات سوره مهر و با محوریت کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، از ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ شروع به‌کار کرده است. جوایز این دوره از پویش کتاب و زندگی، ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند عدد ۷ را به شماره۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال کرده یا با مراجعه به کتابفروشی‌های سراسر کشور، کتاب را تهیه کنند.

علاقه‌مندان برای بیشتر درباره این پویش می‌توانند به این نشانی اینترنتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها