درخواست پارلمان عراق برای افشای نتایج تحقیقات ترور فرماندهان شهید

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از نخست وزیر این کشور خواست نتایج تحقیقات درباره ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را افشا کند.
کد خبر: ۵۲۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 18June 2022

درخواست پارلمان عراق برای افشای نتایج تحقیقات ترور فرماندهان شهیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد الموسوی» یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درخواست خود را از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور برای ارسال نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور «مهدی المهندس» نایب رئیس سازمان حشدالشعبی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تکرار کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد نیوز اظهار داشت: الکاظمی موظف است نتایج تحقیقات در مورد پرونده ترور رهبران پیروزی و همراهان آن‌ها را افشا کند و این تأخیر باعث تعجب و شگفتی است.

وی افزود: افشای طرف‌های دخیل در ترور رهبران پیروزی و ارائه نتایج بدون تعلل و اتلاف وقت به پارلمان ضروری شده است.

این عضو پارلمان عراق در پایان خاطرنشان کرد: دولت موقت موظف است گزارش خود را در اسرع وقت به مجلس ارائه کند تا مشخص شود چه کسانی در جنایت فرودگاه بغداد نقش داشته‌اند.

سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «حشد شعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپاد‌های ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار