مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خبر داد؛

طرح‌های خوب حوزه علمیه خواهران قزوین برای زندگی پایدار

حجت‌الاسلام کاظم‌لو گفت: چشم انداز حوزه علمیه خواهران استان قزوین تربیت مادرانی است که منشا همه خیرات بوده و هستند و ما طرح‌هایی در حوزه زندگی سالم داریم و زندگی اگر با فرهنگ دینی محقق شود آن زندگی پایدار است.
کد خبر: ۵۲۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 19June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «رضا کاظم‌لو» مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران در کنار ارتقا سطح علمی بانوان تلاش کرده تا با توجه به اهمیت جایگاه خانواده زمینه تحصیل بانوان را در این مجموعه فراهم کند به طوری که با راه‌اندازی مهد کودک، ایجاد شرایط لازم برای گذراندن برخی واحدها به صورت غیرحضوری و ارائه تسهیلات فرزندآوری در این مسیر اقدام کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: هدف حوزه علمیه پرورش نیرو برای آموزش و پرورش و دادگستری نیست بلکه در کنار این موضوع که زمینه کاری را برای محصلان فراهم می‌کند چشم انداز ما تربیت مادرانی است که منشا همه خیرات بوده و هستند و هم می توانند در حوزه آموزش عالی تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: امروز آسیب های اجتماعی بسیاری را در جامعه شاهد هستیم که این آسیب های اجتماعی ما را حلقه کرده و حوزه علمیه هم در این بخش وظیفه‌مند است البته به تنهایی نمی تواند در برابر این همه هجمه بایستد.

حجت الاسلام کاظم لو عنوا نکرد: ما در بحث تحکیم خانواده، نیروهای متخصص خوبی را پرورش داده‌ایم و باید توجه داشت تنها با آمدن حوزه علمیه در میدان، آسیب ها حل نمی‌شود و ما آمادگی داریم در کنار مجموعه های دولتی و غیردولتی در این بخش فعالیت داشته باشیم.

این مسئول تأکید کرد: ما طرح هایی در حوزه زندگی سالم داریم و زندگی اگر با فرهنگ دینی محقق شود آن زندگی پایدار است، ولی اگر به زندگی به عنوان یک معامله مالی نگاه شود تکلیف مشخص است و متأسفانه این مقوله را این روزها شاهد هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در پایان یادآور شد: ما در حوزه علمیه مشاوره‌هایی را در حوزه خانواده داریم و همچنین دوره کوتاه مدت معارف را برای بانوان خانه‌دار طراحی کرده‌ایم که می‌توانند هفته 6 ساعت در این دوره شرکت کنند، همه که نمی‌خواهند طلبه باشند ما می توانیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی فرهنگ دین را تبلیغ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار