نماینده مردم در مجلس:

قانون پدافند غیرعامل مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور را سامان می‌دهد

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: به سرانجام رسیدن قانون پدافند غیرعامل، موجب سامان‌بخشی بحث مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور شده و تکالیف نهاد‌های مختلف را در این زمینه مشخص می‌کند.
کد خبر: ۵۲۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ - 19June 2022

قانون پدافند غیرعامل مصون‌سازی زیرساخت‌های کشور را سامان می‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمدحسین فلاحی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره لزوم تقویت زیرساخت‌های کشور از منظر پدافند غیرعامل با توجه به رشد روز افزون تهدیدات، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران و با توجه به خط‌مشی که کشور ما در ظلم ستیزی و استکبارستیزی بویژه در مواجهه با آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال کرده است، جبهه استکبار همواره به دنبال ضربه زدن و توطئه علیه ایران بوده است. این امر لزوم و اهمیت بکارگیری الزامات برای افزایش تاب آوری زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور را در برابر تهدیدات اجتناب ناپذیر می‌کند.

وی با اشاره به لزوم پیوند و توجه عرصه‌های مختلف با الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل به ویژه در عرصه حملات سایبری، افزود: در بحث واحد‌های تولیدی، در عرصه و حوزه‌های انرژی هسته‌ای، اقتصادی، خدمات شهری، اجتماعی و فناوری و … همواره با در نظر گرفتن امکان بروز تهدیدات و خرابکاری باید برای رخداد‌های احتمالی آماده باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: حتی در احداث یک پل، جاده، انبار و ایستگاه و… در کشور باید الزامات پدافند غیرعامل دیده شود. در واقع رعایت این الزامات نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای حذف یا کاهش پیامد‌های رخداد‌های احتمالی است.

حجت‌الاسلام فلاحی افزود: باید به این باور برسیم که در تمام مسائل زیرساختی، از نظامی و انتظامی گرفته تا عمرانی، اقتصادی و شهری نیازمند پیوست پدافند غیرعامل هستیم، چرا که چنین پیوستی سبب اصلاح بسیاری از مواردی خواهد شد که می‌تواند تهدیدات را به حداقل ممکن برساند.

وی تاکید کرد: همزمان با رشد فناوری به ویژه در زمینه سایبری، تهدیدات در این حوزه نیز دستخوش تغییر شده و پیچیده‌تر و مخرب‌تر شده است. البته این مشکل، فراگیر و تبدیل به چالش جهانی شده است. از همین رو توجه و تقویت پدافند غیرعامل، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که به سرانجام رسیدن قانون پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی می‌تواند ما را سریع‌تر به ساماندهی این موضوع و مشخص شدن تکالیف نهاد‌های مختلف رهنمون کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار