رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد:

تشکیل ۱۳ کمیته در خوزستان برای برگزاری و استقبال از زائران اربعین

موسوی در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی در شلمچه به تشکیل ۱۳ کمیته کاری در استان خوزستان خبر داد و گفت: ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت تا نقطه صفرمری در شلمچه خرمشهر و ۳۰۰ موکب در چذابه فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ - 19June 2022

تشکیل ۱۳ کمیته در خوزستان برای برگزاری و استقبال از زائران اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، حجت الاسلام «سیدمحمود موسوی» رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان امروز در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی در شلمچه به تشکیل ۱۳ کمیته کاری در استان خوزستان برای برگزاری و استقبال از زائران اربعین در سالجاری اشاره کرد و اظهارداشت: ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت تا نقطه صفرمری در شلمچه خرمشهر و ۳۰۰ موکب در چذابه فعالیت خواهند کرد و سایر مواکب در مسیرهای ورودی به استان مستقر می‌شوند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۶۰ موکب توانمند از استان خوزستان نیز برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین به کشور عراق اعزام می شوند.

موسوی گفت: با توجه به گرمای هوا و پیش‌بینی تردد پنج تا ۶ میلیون زائر ایرانی و خارجی نیاز است تا موکب داران پروتکل‌های جدیدی برای پذیرایی و استقبال از زائران داشته باشند.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی ساخت‌وساز سازه‌های مواکب حسینی در شلمچه نسبت به مرز چذابه اظهار داشت: محل استقرار مواکب بر اساس مصوبه استانی در مکان‌های قبلی در شلمچه جانمایی شده است و با تعیین مشاور و بر اساس طرح جامع پایانه زمین با ۲۰ سال پروانه موکب به صورت ثبتی به مواکب داران واگذار خواهد شد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان اربعین خوزستان به واگذاری زمین به استان‌های معین برای ساخت ۶ مجتمع برای زائران در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه استان‌های معین به دلیل مشکل مالی هنوز نتوانسته‌اند این مجتمع‌ها را که برای اقامه نماز، استراحت و پذیرایی از زائران است، بسازند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان استقرار روحانی و مبلغ دینی در مواکب اربعین حسینی در گذرگاه‌های مرزی چذابه و شلمچه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: موکب داران با توجه به گرمای هوای و احتمال بروز حادثه حتما خدام موکب را بیمه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار