مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت پرداختن به وقف با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

حجت‌الاسلام «جوانبخت» گفت: واقفان بنا به نیاز جامعه و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نیات خیر خود را عملی کنند.
کد خبر: ۵۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ - 20June 2022

ضرورت فرهنگسازی در خصوص وقف با رویکرد ترویج ایثار و شهادت

حجت‌الاسلام «ناصر جوانبخت» مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه، اظهار داشت: از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روایت است که بهترین و ناب‎ترین مکارم اخلاقی ایثار و از خودگذشتگی است.

وی با اشاره به مراتب ایثار یکی از بالاترین درجه آن را، ایثار جان عنوان کرد و گفت: اهمیت و ارزش ایثار در جان به مراتب فراتر از ایثار در مال یا سایر موارد است چراکه برای انجام آن انسان باید به مرتبه ای از کمال برسد.

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: ایثار جان رسالت والایی بود که شهدا با رسیدن به این درجه از کمال در پاسداری از ارزش های متعالی اسلام مهترین سرمایه وجودی خود را در این راه تقدیم کردند.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس را گنجی پایان‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: شهدا، جانبازان و رزمندگان ما در آن دوران با خلق حماسه های فراموش نشدنی کارنامه ارزشمندی از خود برجا گذاشتند که امروز لازم است حدیث این دلاور مردی ها به نسل های آینده منتقل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در ترویج ارزش ها و معارف دفاع مقدس در جامعه اظهار داشت: چراکه زنده نگه داشتن روحیه ایثار ، مقاومت و شهادت طلبی در جامعه باعث تداوم انقلاب و شکست دشمنان اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام جوانبخت تعداد موقوفات استان آذربایجان غربی را شش هزار و 800 مورد عنوان کرد و گفت: عمده نیات موقوفات نیز به عزاداری و اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) اختصاص دارد.

وی به ضرورت فرهنگسازی در خصوص وقف با رویکرد ترویج ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: واقفان سعی کنند بنا به نیاز روز جامعه که تربیت عالم دینی، وقف برای مهدویت و وقف برای شهدا از جمله آنهاست، دارایی های خود را وقف کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها