حماس: هیچ‌کس اجازه عقب‌نشینی از حق بازگشت پناه‌جویان را ندارد

جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی پناه‌جویان تأکید کرد: حق بازگشت پناه‌جویان، یک حق فردی و جمعی است که مورد تأیید قوانین بین‌المللی، منشور‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل است و کسی حق عقب‌نشینی، غفلت و چانه‌زنی بر سر آن را ندارد.
کد خبر: ۵۲۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ - 20June 2022

هیچ کس اجازه عقب نشینی از حق بازگشت پناه جویان را نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد لبنان، جنبش حماس امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی پناه‌جویان آورده است: ما رنج بیش از هفت میلیون پناهنده فلسطینی را در داخل و خارج از فلسطین یادآوری و از نقش فعال آن‌ها و فداکاری‌شان در حفظ هویت ملی قدردانی می‌کنیم.

حماس، اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها و ارتکاب رژیم صهیونیستی به جنایات آوارگی، تبعیض و آپارتاید علیه مردم فلسطین را دلیل تداوم تراژدی و رنج میلیون‌ها پناهنده فلسطینی در داخل و خارج از آن عنوان و تصریح کرد: ما مجددا تمام راه‌حل‌هایی را که به دنبال کاهش اهمیت موضوع پناهندگان و پایان دادن به حق بازگشت هستند، رد می‌کنیم.

این جنبش همچنین با تفویض خدمات و اختیارات «آنروا - UNRWA» (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) به هر طرف دیگر مخالفت و بر ضرورت انجام مسئولیت این نهاد در ارائه خدمات، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و دیگر موارد تا زمان بازگشت پناه‌جویان به خانه‌های خود که به زور از آن آواره شده‌اند، تاکید کرد.

حماس در عین حال با تاکید بر مخالفت خود برای اسکان مجدد، از کشور‌های میزبان و تمامی نهاد‌های حقوق بشری و بشردوستانه خواست تا در کنار آوارگان فلسطینی ایستاده و حقوق کامل انسانی و اجتماعی و ضرورت‌های یک زندگی آبرومندانه را برای آن‌ها فراهم و از پایداری آن‌ها تا رهایی و بازگشت حمایت کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار