عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهید چمران ترکیبی از عرفان و حماسه را در اوج عقلانیت به نمایش گذاشت

عباسی گفت: شهید مصطفی چمران، الگوی ملی و مذهبی کشور ترکیبی از عرفان و حماسه در اوج عقلانیت را به نمایش گذاشت و افتخاری برای تمامی نسل‌ها شد.
کد خبر: ۵۲۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ - 21June 2022

شهید چمران ترکیبی از عرفان و حماسه را در اوج عقلانیت به نمایش گذاشتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در هفتاد و دومین جلسه شورا اظهار داشت: شهید مصطفی چمران الگوی ملی و مذهبی کشور ترکیبی از عرفان و حماسه را در اوج عقلانیت به نمایش گذاشت و افتخاری برای تمامی نسل‌ها شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون‌های معماری و شهرسازی، افزود: از اول تا سوم تیرماه اجلاس کمیسیون معماری و شهرسازی معماری و شهرسازی و کلانشهر‌ها در تهران برگزار می‌شود.

عباسی درباره بیمه کارگران گفت: در حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل تعدادی از کارگران ساختمانی جان خود را از دست دادند، اما بسیاری از خانواده‌های آن‌ها به دلیل نداشتن بیمه مستمری نمی‌توانند دریافت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه در این سال‌ها بیمه کارگران ساختمانی ساماندهی نداشته است، خاطرنشان کرد: جمعیت کارگران ساختمانی در ایران بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

عباسی اضافه کرد: بیش از نیمی از کارگران ساختمانی غیر شرکتی تحت پوشش بیمه نیستند و کارگران ساختمانی نیازمند توجه ویژه قانونگذاری هستند؛ در سال ۱۳۸۶ قانونی به تصویب رسید، اما به دلیل ضعف تا به امروز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: اقداماتی شکل گرفته است، اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم و خواهشمندم در خصوص اصلاحیه ماده ۵ قانون کارگران اقدام شود و از شهردار تهران می‌خواهم سازوکار حضور کارگران ساختمانی دارای تخصص را فراهم کند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها