رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در «بیرجند» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «موحدی‌راد» محوری‌ترین برنامه‌ گرامیداشت هفته قضائیه در خراسان جنوبی را بزرگداشت شهدای هفتم تیر ذکر کرد.
کد خبر: ۵۲۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ - 21June 2022

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در «بیرجند» برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی موحدی‌راد» رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی‌ امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: آیت‌الله شهید دکتر بهشتی شخصیتی برجسته و کم ‌نظیر بود که به عنوان بنیانگذار دادگستری جمهوری اسلامی ایران از سوی حضرت امام خمینی (ره) ماموریت‌ یافت.

 وس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شهید مظلوم دکتر بهشتی را عالم متفکر، نظریه ‌پرداز، انقلابی با رفتار، خیلی پرهیزگار در حوزه دین و اخلاق معرفی کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: جهاد تبیین یکی از دستورکارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده‌اند.

موحد‌ی‌راد با بیان اینکه مسئولان و مدیران اجرایی کشور باید خدمات انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوانان جامعه بازگو کنند، یادآور شد: مردم ولی نعمت‌ ما هستند و حق‌ دارند بدانند قبل از انقلاب در چه وضعیتی بوده‌ایم‌ و پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی با اهدای‌ خون هزاران شهید، جانبازی‌های جهادگرانه‌ در چه جایگاهی ایستاده‌ام.
 
وی خاطرنشان کرد: اهداف تعالی‌بخش و تحول‌گرای انقلاب اسلامی در تمام حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، سیاست‌های خارجی، اقتصادی و قضایی باید تبین شود و عملکردهای هر حوزه نیز به سمع و نظر مردم برسد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های اجرایی پیش‌بینی شده هفته قوه قضائیه (اول تا هفتم تیرماه) در خراسان‌جنوبی با حضور همه مدیران دستگاه‌های تابعه، مسئولان اداری دادگستری، دادستان و قضات برگزار می‌شود که در نخستین روز به منظور تجدید بیعت و میثاق با مقام معظم رهبری به دیدار نماینده ولی در استان خواهند رفت.

موحدی‌راد اظهار داشت: ملاقات‌های عمومی مدیران‌ همه دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه خراسان جنوبی برای رفع مشکلات قضایی مردم در تمامی شهرستان‌ها، جلسه هیات اندیشه‌ورزان‌ خراسان‌جنوبی با حضور اعضای شورای قضایی و بسیجیان حقوق‌دان و بازدید قضات دادگستری از زندان‌ها به منظور بررسی مسائل و ارائه راهکارهای مقتضی‌ در این هفته صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا و تکریم آنان، اهدای خون، سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه و برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: در راستای کمک به دولتمردان و رفع دغدغه‌ تولید کنندگان و صادرکنندگان بازدیدهای میدانی از شرکت‌ها، کارخانجات و منطقه ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد و چنانچه مشکلاتی در انبارها و کالاهای رسوب‌شده مورد توجه قرار گیرد برای رفع آن دستورات مقتضی صادر می‌شود.

وی‌ محوری‌ترین برنامه‌ گرامیداشت هفته قضائیه در خراسان جنوبی را بزرگداشت شهدای هفتم تیر ذکر و خاطرنشان کرد: جلسه محوری و عمومی بزرگداشت شهدای هفتم تیر ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه هفتم تیرماه در محل مسجد امام حسین (ع) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار