مسئول سازمان بسیج اساتید کشور:

بستر لازم برای نقش‌آفرینی اساتید بسیجی فراهم نیست‌/ سرفصل‌های آموزشی باید براساس نیاز جامعه به‌روز شود

مردانی با بیان اینکه بستر لازم برای نقش‌آفرینی اساتید بسیجی فراهم نیست‌،گفت: سرفصل‌های آموزشی باید براساس نیاز جامعه به‌روز شود.
کد خبر: ۵۲۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 21June 2022

بستر لازم برای نقش آفرینی اساتید بسیجی فراهم نیست‌/ سرفصل‌های آموزشی کشور باید بر اساس نیاز روز جامعه به روز رسانی شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدرضا مردانی» مسئول سازمان بسیج اساتید کشور امروز در آیین بزرگداشت روز بسیج اساتید که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: اینکه سالروز شهادت چمران روز بسیج اساتید نامگذاری شده به دلیل این است که نسبت به مسائل کشور دغدغه‌مند بود و در جبهه‌های جنگ با رژیم صهیونیستی و رژیم بعث حضور داشت و نیز پیوند عشق و عاطفه بود.

وی‌ افزود: بیست و یکمین سالروز تشکیل بسیج اساتید را در حالی سپری می‌کنیم که هنوز ظرفیت‌های این اساتید مغفول مانده در حالی که اینان در جنگ ترکیبی دشمن بنا به فرمایش رهبری جزو فرماندهان جنگ نرم هستند، اما با این وجود بستر لازم برای نقش آفرینی آن‌ها فراهم نیست.

وی افزود: کمک به نظام حکمرانی کشور را در قالب بیست کارگروه پیش بینی کردیم تا از ظرفیت ۵۳ هزار اساتید بسیجی برای خدمت به نظام حمکرانی کشور استفاده شود؛ نقش بسیج اساتید در جهاد تبیین نیز قابل توجه است به همین جهت می‌بایست بسیج اساتید قرارگاه مرکزی این جهاد در دانشگاه‌ها باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سرفصل‌های آموزشی کشور نیز بر اساس نیاز روز جامعه و تمدن نوین اسلامی باید به روز رسانی شود به عنوان مثال علی رغم اینکه استفاده از فضای مجازی روز به روز در کشور افزایش می‌باید، اما یک واحد آموزشی برای مواجهه با فضای مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها نداریم؛ چنانچه از اساتید بسیجی بهره لازم را برده شود، این عزیزان می‌توانند برای تحول در علوم انسانی نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/321

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار