مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان قزوین:

یادمان شهدای گمنام بستری آشنایی با سیره شهدا است

سرهنگ امیری مقدم گفت: یادمان شهدای گمنام بستری برای آشنایی دانشجویان با سیره شهدا و ایثارگران است.
کد خبر: ۵۳۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ - 22June 2022

یادمان شهدای گمنام میتواندبسترهای لازم برای آشنایی دانشجویان با سیره شهدا و ایثارگران را فراهم کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، جلسه هماهنگی یادمان شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان با حضور «مشهدی» ریاست دانشگاه فرهنگیان استان قزوین و سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ پاسدار امیری مقدم مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد. پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه ای که شهدا بدان دست یافته اند عالی ترین پیام‌ها و از جنس پیام انبیاء الهی است.

وی افزود:در متون و آموزه های دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای برای «شهید» و «شهادت» در نظر گرفته شده است و از «قداست» خاصی برخوردار است. اگر کسی با مفاهیم اسلامی آشنا باشد، در عرف خاص اسلامی، احساس می کند که هاله ای از نور کلمه «شهید» را فرا گرفته است. 

امیری مقدم در پایان خاطر نشان کرد: یادمان شهدای گمنام میتواندبسترهای لازم برای آشنایی نسل دانشجویان با سیره شهدا و ایثارگران و انتقال آنها به دانش آموزان را ضروری دانست، و این امر در جوامع دانشگاهی باید نهادینه و ارزش گذاری شود.

مشهدی گفت: با پیگیری های لازم بودجه ساخت یادمان شهدای گمنام  اختصاص پیدا کرد و در سال جاری مراحل ساخت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار