مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

تبیین سیره شهدا برای مردم و جوانان ضروری است

سردار «ملکی» گفت: اگر افکار و سیره شهدا را برای مردم و جوانان تبیین کنیم، دیگر شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نیستیم.
کد خبر: ۵۳۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ - 04July 2022

تبیین سیره شهدا برای مردم و جوانان ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جمع پاسداران و سربازان ستاد سپاه کربلا، با تبریک دهه ولایت و امامت و بیان اینکه شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، اظهار داشت: شهدا به خدای متعال معرفت داشتند. مبانی که موجب هجرت شهدا شد را باید علما تبیین کنند.

وی با بیان اینکه شهدا معرفت عمیق به عاشورا و قرآن داشتند، افزود: شهدا خودشان را برای خدا هزینه و جان خویش را نثار خدای متعال کردند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با تصریح بر اینکه شهدا مال و جان و هرچه داشتند را به خدای متعال تقدیم کردند، ادامه داد: اوج کمال یک انسان، این است که هرچه دارد را به خدای متعال اهدا کند.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدا صفحه نورانی عاشورا را دیدند و درک کردند، خاطرنشان کرد: شهدا با نگاه عاشورایی هجرت کردند و به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدا در اوج خستگی و مشکلات جنگ، ایستادگی و مقاومت کردند، بیان داشت: شهدا راهی که انتخاب کردند عاقلانه بود.

سردار ملکی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدا بصیرت داشتند، گفت: گاهی یک استاد دانشگاه بصیرت ندارد، اما یک کشاورز کم سواد بصیرت دارد.

سردار ملکی به شجاعت، تواضع، ادب، بصیرت، ولایت مداری، اخلاص و شهامت شهدا اشاره کرد و گفت: باید از سبک و سبره شهدا گفت و به مردم منتقل کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در ادامه به حوادث سال ۶۰ هم اشاره کرد و گفت: باید حوادث سال ۶۰ را برای جوانان و مردم تبیین کرد و مردم و جوانان بدانند در دهه ۶۰ چه اتفاقی افتاده و فعالیت‌های منافقین علیه انقلاب چه بود. این دهه برای مردم و جوانان گفته نشد.

سردار ملکی با تاکید بر اینکه اگر افکار و سیره شهدا را برای مردم و جوانان تبیین کنیم، دیگر شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نیستیم، افزود: مهمات جمهوری اسلامی، ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های دهه ۶۰ است که شهدا چگونه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران دنیا دوستی را مهم‌ترین عامل برای ریزش افراد از انقلاب و ولایت دانست و گفت: شهدا دنیا طلب نبودند و به هرچه دنیادوستی بود پشت پا زدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه امنیت بزرگترین سرمایه کشور است، خاطرنشان کرد: امنیت و عزت کشور مرهون خون شهداست.

سردار ملکی با اشاره به اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی با دشمنان نظام قرار دارد، بیان داشت: عیار انسان‌ها در جبهه‌های نبرد حق و باطل مشخص می‌شود و زمانی ما در این جنگ پیروز می‌شویم که همراه ولایت باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها