پیروزی اسیر فلسطینی در کارزار ۱۱۱ روزه اعتصاب غذا

یک اسیر فلسطینی معترض به بازداشت اداری که ۱۱۱ روز است، دست به اعتصاب غذا زده با دریافت وعده‌هایی مبنی بر آزادی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
کد خبر: ۵۳۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 21June 2022

پیروزی اسیر فلسطینی در کارزار صد و یازده روزه اعتصاب غذابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اسیر فلسطینی «خلیل عواوده» (۴۰ ساله) که ۱۱۱ روز است در اعتراض به بازداشت اداری یا موقت (بازداشت بدون تفهیم اتهام) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده، امروز (سه شنبه) به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بر اساس گزارش «الغد»، باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، عواوده پس از دریافت وعده‌ها و تعهداتی مبنی بر پایان بازداشتش، اعتصاب غذای خود را شکست.

باشگاه الاسیر افزود، وضعیت سلامتی اسیر عواوده که اکنون در بیمارستان «اساف هروفیه» بستری است در وضعیت خطرناکی قرار دارد و علائم ظاهری وی نشان می‌دهد که خطرات بسیاری سلامتی این اسیر را تهدید می‌کند.

در ادامه بیانیه باشگاه الاسیر آمده، خلیل عواوده بالاترین معانی استواری را عینیت بخشید و با ۱۱۱ روز اعتصاب غذا در برابر اشغالگر ایستاد... این استواری مسؤولیتی مضاعف بر دوش ما برای حمایت از بازداشت‌شدگان موقت و تلاش برای پایان دادن به این جنایت می‌گذارد.

این مرکز فلسطینی افزود، نبرد عواوده در ادامه و تکمیل مبارزه ده‌ها اسیری صورت گرفت که پیش‌تر دست به اعتصاب غذا زده‌اند. نبرد علیه جنایت بازداشت موقت به‌ویژه با توجه به شرایط فعلی و افزایش اینگونه بازداشت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

عواوده در سوم مارس گذشته دست به اعتصاب غذا زد. هم‌اکنون ۶۴۰ فلسطینی تحت عنوان بازداشت اداری در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند.

در پی پیروزی اسیر عواوده، جنبش جهاد اسلامی به برگزاری راهپیمایی از مسجد «العمری» تا منزل این اسیر فلسطینی در شهر «اذنا» فراخواند.

دو روز پیش، همسر خلیل عواوده تأکید کرد که در دوران اعتصاب غذای وی، هیچ ملاقاتی با این اسیر نداشته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار