نماینده ولی فقیه در استان همدان:

حوزه علمیه متولی اصلی تربیت دینی است

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه حوزه علمیه متولی اصلی تربیت دینی است، گفت: حوزوی‌ها به عنوان کسانی که متخصص مسائل تربیتی هستند، خودشان را موظف می‌دانند در بحث تربیت دانش‌آموزان وارد شوند.
کد خبر: ۵۳۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ - 21June 2022

حوزه علمیه متولی اصلی تربیت دینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز در کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس آیات قران کریم، تعهدی که از انسان هنگام خلقت گرفته شده، تعهد ربوبیت بوده است، گویا از نگاه قرآن کریم انسان در این عالم برای تربیت آفریده شده است.

وی افزود: ظرفیت‌هایی که خداوند در وجود انسان‌ها گذاشته، برای این است که در این عالم به فعلیت برسند، و انسان در ابتدای خلقت تعهد داده است که در بستر الهی تربیت پیدا کند.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: ایشان فرمودند که اولین سئوالی که در شب اول قبر از انسان می شود، سوال از تربیت است و در ابتدای خلقت هم از او تعهد ربوبیت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل باید با نگاه تربیتی باشد، تصریح کرد: تربیت فلسفه خلقت است و مساله تربیت در هیچ مجموعه‌ای به اندازه آموزش و پرورش اثرگذار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مساله آموزش و پرورش بسیار مهم است، افزود: کوتاهی در تربیت عمیق‌ترین مشکلات را ایجاد می‌کند، به طور مثال اگر یک مهندس اموزش‌های کامل را نبیند ساختمانی که طراحی کرده است سقوط می کند و اگر نظام تربیتی آسیب ببیند انسان خراب می‌شود.

وی بیان داشت: در طول چهل سال گدشته گاهی از موارد در مساله تربیت غفلت کردیم، من نفی موفقیت‌ها را نمی‌کنم، اما به نظرمی‌رسد گاهی کوتاهی شده است و ما بزرگترین فاجعه را وقتی می‌بینیم که سند 2030 می‌خواهد در آموزش و پرورش و بستر تربیتی وارد شود.

آیت الله شعبانی ادامه داد: ما با تفکرات دشمنان مشکل داریم، با تفکری که می‌خواهد نسل آینده را بی هویت کند مشکل داریم.

وی اظهار داشت: از حوزه علمیه هم باید سئوال کرد که در طول 40 سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش چکار کرده است، حوزه علمیه متولی اصلی تربیت دینی است و تاسیس کمیته همکاری حوزه و اموزش و پرورش بسیار می‌تواند تاثیر گذار باشد و نشان‌دهنده این است مساله را درست تشخیص دادیم، که ضروری است که مدیران هم به این همکاری معتقد باشند.

امام جمعه همدان ابراز داشت: اگر می‌گوییم باید در برخی مدارس طرح امین اتفاق بیفتد برای اشتعالزایی طلاب نیست، ورود حوزه علمیه در بحث تربیت به این معنا نیست که آموزش و پرورش نقص دارد، معنایش این است که وظیفه حوزه‌های علمیه تربیت است و به عنوان کسانی که متخصص مسائل تربیتی هستند خودشان را موظف می‌دانند در بحث تربیت دانش‌آموزان وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر معلم را دانست، گفت: برای تربیت نسل اول باید جایگاه معلم را ارتقا دهیم و ما آمدیم با آموزش و پرورش یکرنگ بشویم و یک هدف مشترک داریم البته همکاری‌های ما در دوره گذشته خوب بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار