مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف:

«قرار دوازدهم» طرحی برای تبدیل سرمایه دینی مردم به عمل صالح است

معممی‌مقدم گفت: طرح قرار دوازدهم براساس سرمایه دینی مردمی و محبت و عشق عمومی به امام دوازدهم (عج) بنا شده است.
کد خبر: ۵۳۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ - 22June 2022

«قرار دوازدهم» طرحی برای تبدیل سرمایه دینی مردم به عمل صالح استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «رضا معممی‌مقدم» مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این بیان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «از سرمایه‌ی ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید. مردم، مؤمنند، مردم ایمان دارند؛ این ایمان می‌تواند عمل صالح تولید کند؛ این کار را شما می‌توانید بکنید.»، اظهار داشت: ولایتمداری به حرف نیست به عمل است.

وی افزود: آنان که در زمان غیبت، در کلاس ولایت حاضرند، ولایتمداری و تبعیت از امام غایب از نظر را با امتثال اوامر، ولی فقیه و نائب امام زمان علیه السلام تمرین می‌کنند تا در زمان ظهور، پایشان نلغزد و محکم و استوار در رکاب امام خود بمانند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری از نیرو‌های مومن و انقلابی خواسته اند که؛ از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره گیرند، جای هیچ درنگ و تعللی نیست. باید مجاهدانه در این عرصه مقدس گام برداشت.

معممی مقدم تصریح کرد:، اما اینکه از این سرمایه معنوی مردم چگونه می‌توان عمل صالح تولید کرد نیاز به طرح و برنامه دارد. در این خصوص یکی از طرح‌ها و برنامه‌هایی که می‌تواند لبیکی عملی به این خواسته والای مقام معظم رهبری بوده و نقش بسیار موثری در این زمینه ایفا کند؛ طرح قراردوازدهم است. چرا که این طرح بر سرمایه دینی مردمی و محبت و عشق عمومی به امام دوازدهم (عج) بنا شده است و می‌خواهد از این سرمایه گرانبها، عمل صالحی همچون خدمت به افراد کم برخوردار، محرومیت زدایی و خدمتی نیابتی از امام زمان (عج) را ارائه کند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین یادآور شد: طرح قراردوازدهم، طرحی است به نام و یاد امام دوازدهم که در دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی‌یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم برخوردار خدماتی ارائه می‌کند. این طرح بر آن است تا از سویی یاد و نام امام زمان (عج) را در جامعه منتشر کند و از سوی دیگر فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم علیه السلام را ترویج و زمینه حضور همگانی را در این خدمت مقدس فراهم کند.

وی اضافه کرد: این طرح که با محوریت تهیه و توزیع سبد‌های معیشتی اجرایی شده است بر آن است تا به مرور زمان، به تناسب نیاز منطقه پیرامونی بقاع متبرکه خدمات گسترده‌ای را جهت محرومیت زدایی از این مناطق ایفا کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها