عملیات‌های مقاومت عامل اصلی فروپاشی کابینه «بنت»

یک رسانه صهیونیستی افزایش عملیات‌های مقاومت در اراضی ۱۹۴۸ که به تشدید اختلافات درون کابینه بنت منجر شد را علت اصلی فروپاشی ائتلاف وی توصیف کرد.
کد خبر: ۵۳۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ - 22June 2022

عملیات‌های مقاومتی عامل اصلی فروپاشی کابینه «بنت»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد که علت اصلی فروپاشی ائتلاف نفتالی بنت و یائیر لاپید عملیات‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ بوده است.

این روزنامه عنوان کرد که سکوت جناح راستگرای رژیم صهیونیستی در قبال ائتلاف نفتالی بنت با لیست یکپارچه عربی، در پی عملیات‌های اخیر در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شکسته شد و بار دیگر اختلافات سیاسی آن‌ها نمایان شد.

یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود آورده است: در حقیقت عملیات‌های گسترده فلسطینیان در اراضی اشغالی در حالی اتفاق افتاد که بنت در رأس قدرت بود و همین مسئله موجب ازهم گسیختگی و فروپاشی ائتلافی شد که بر پایه همکاری بین احزاب و اشخاصی شکل گرفته بود که هر کدام رویکرد و دیدگاهی مختلف نسبت به خاورمیانه، اسرائیل و مساله فلسطین داشتند.

یدیعوت احرونوت در ادامه عنوان کرد که کابینه ائتلافی گمان می‌کرد می‌توان اختلافات سیاسی عمیق و گسترده در رابطه با مساله فلسطین را کنار گذاشت و بر امور مدنی و حیاتی همچون بودجه، حمل و نقل و مهم‌تر از همه انزوای سیاسی بنیامین نتانیاهو متمرکز شد.

این روزنامه اذعان کرد که هر دولتی که بخواهد مساله فلسطین را نادیده بگیرد، دیر یا زود از هم فرومی‌پاشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار