فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد؛

استقبال عشایر ایل قشقایی از پیکر‌های ۳۲ شهید تازه تفحص‌شده دفاع مقدس

سردار «باقرزاده» گفت: پیکر‌های مطهر ۳۲ شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده‌اند، با استقبال عشایر ایل قشقایی به نمایندگی از ملت ایران وارد کشورمان خواهند شد.
کد خبر: ۵۳۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ - 22June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ پاسدار «سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه همزمان با ورود پیکر‌های مطهر ۳۲ شهید دوران دفاع مقدس به کشورمان در نهم تیر مصادف با سالروز شهادت امام جواد (ع) به کشور، عشایر ایل قشقایی به نمایندگی از مردم کشورمان به استقبال این شهیدان والامقام خواهند رفت، اظهار داشت: این شهدا مربوط به عملیات‌های خیبر، بدر، کربلای ۵، والفجر مقدماتی، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ و مناطق عملیاتی فکه، شرق دجله و شلمچه هستند.

وی افزود: این تعداد شهدا، مربوط به عملیات تفحص تا امروز چهارشنبه (اول تیر) است و چنانچه تا نهم تیر به آمار تعداد شهدای تفحص‌شده افزوده شود، به این شهدا ملحق خواهند شد.

ایل بزرگ قشقایی که مرکزیت آن در استان فارس است، نزدیک به سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده که از این تعداد حدود هزار و ۵۰۰ شهید سهم استان فارس است.

این مراسم استقبال با حضور مردم ایل قشقایی به‌نوعی پیش مقدمه‌ای برای برگزاری نخستین یادواره سه هزار شهید، امیر و سردار ایل قشقایی است که ششم مرداد به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار