دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان و قاریان قرآن کریم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حافظان و قاریان قرآن کریم می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های کشور به تحصیل مشغول شوند.
کد خبر: ۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳ - 30October 2013

تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان و قاریان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بیستمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به ریاست  "محمدرضا مخبر دزفولی" رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، "مخبر دزفولی" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر جایگاه ویژه قرآن کریم در زندگی مسلمانان اظهار داشت: یکی از مأموریتهای مهمی که برای همه وزارتخانههای علمی و فرهنگی در نظر گرفته شده توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است. طبق این ماموریت همه مسئولان وظیفه دارند نسبت به ترویج قرآن اهتمام داشته باشند.

در ادامه این جلسه موضوع "ضوابط تحصیل رایگان در دانشگاهها برای حافظان کل و قاریان ممتاز کشوری قرآن کریم در سال 1392" مورد بحث و بررسی اعضاء شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گرفت و به تصویب رسید.

طبق این مصوبه، حافظان درجه یک، دو و سه قرآن کریم به همراه حافظانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی حفظ قرآن کریم شدهاند و همین طور دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بینالمللی جمهوری اسلامی ایران و مسابقات معتبر سایر کشورها، دارندگان رتبه اول تا پنجم مسابقات کشوری و دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات دانشجویان به همراه نفرات اول مسابقات دانشآموزی میتوانند به صورت رایگان در دانشگاههای کشور به تحصیل مشغول شوند.

قاریان دارنده گواهی درجه یک و دو طرح ارزیابی، نفرات اول تا سوم مسابقات بینالمللی جمهوری اسلامی ایران و مسابقات معتبر سایر کشورها، نفرات فینالیست مسابقات کشوری، نفرات اول تا سوم مسابقات دانشجویان و دارنده رتبه نخست مسابقات دانشآموزی از دیگر افرادی هستند که مشمول این مصوبه میشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار