با حضور امیر سهرابی صورت گرفت؛

تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» در مازندران

با حضور امیر سهرابی از برگزیدگان یگان‌های برتز موزیک نیرو‌های مسلح در چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» در مازندران تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۵۳۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ - 22June 2022

تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» ویژه گروههای موزیک نیروهای مسلح امروز به میزبانی استان مازندران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر به صورت ارتباط تصویری با سراسر کشور برگزار شد.

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» با بیان اینکه استان مازندران قدمگاه رهبر معظم انقلاب است که در دوره‌های مختلف اینجا سخن گفتند، اظهار داشت: ایشان در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند چالوس و نوشهر قدمگاه ۲۱ هزار شهید است.

وی افزود: در زمان جنگ قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) در این منطقه شکل گرفت که مأموریتش جنگ با ضد انقلاب بود و از سال ۵۹ تا آبان ۶۳ در جنگ با ضد انقلاب در جنگل‌های شمال درگیر بودند.

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران در آن مقطع ۱۰ یگان را پشتیبانی می‌کرد، بیان داشت: لشکر ۳۰ گرگان، سپاه مریوان، لشکر ۲۵ کربلا و تیپ مالک اشتر از این استان در دفاع مقدس نقش آفرینی کرد.

وی ادامه داد: مازندران در زمان جنگ در بازسازی سوسنگرد در سال ۶۱ و ۶۲ نقش ویژه‌ای داشت و با محوریت آیت الله روحانی نماینده فقید حضرت امام (ره) سوسنگرد بازسازی شد.

سردار ملکی با بیان اینکه مردم استان مازندران بیش از ۵۰ هزار مردم جنگ‌زده خوزستان را میزبانی کرد، ادامه داد: نقش ویژه‌ای مردم استان در انقلاب و دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در حال ساخت، به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول گفت: همچنین عملیات والفجر ۸ یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس در این مکان به صورت نمادین بازسازی و به نمایش درمی‌آید.

وی با اشاره به جشنواره «ترنم فتح» تقویت گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، ارتقاءبخشی و کیفیت‌بخشی و نمایش گذاشتن توان گروه‌های موزیک ستاد کل را از اهداف جشنواره برشمرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد حفظ آثار، مجموعه اداره کل استان و معاونت هنری جشنواره در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار شد.

سردار ملکی اضافه کرد: اختتامیه چهارمین جشنواره «ترنم فتح» قرار بود اسفند در مازندران برگزار بشود که بخاطر سویه جدید کرونا «اُمیکرون» لغو شده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان داشت: از مسئولین نوشهر و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) برای برپایی شایسته این مراسم تقدیر می‌کنیم.

در این مراسم با حضور امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، امیر دریادار «شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و جمعی از فرماندهان نظامی و دفاع مقدس، از گروههای موزیک برتر نیروهای مسلح و تعدادی از خانواده‌های شهدا و هنرمندان حوزه مقاومت و ایثار تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها