معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

سرود «سلام فرمانده» تجلی موسیقی حماسی دفاع مقدس است

«سلگی» گفت: امروز ترنم روزهای دفاع مقدس در سرود حماسی «سلام فرمانده» تجلی یافت و فضایی انسجام‌آفرین را برای مردم ایران به وجود آورد.
کد خبر: ۵۳۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶ - 22June 2022

سرود «سلام فرمانده» تجلی موسیقی دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از قطعات مهم و حماسی تاریخ ایران است، که ملت اصیل ایران در آن شرایط با آن که تازه انقلاب و قیام کرده بودند، با جنگ تحمیلی مواجه شد.

وی افزود: مردم عزیز ایران در شرایطی که ابرقدرت‌ها برای اولین بار علیه ملت مقاوم ایران هم پیمان شدند، آورده خوبی داشتند و پرچم اسلام را در قرن ۲۱ برافراشته نگه داشتند.

سلگی با بیان اینکه دفاع مقدس زوایای مختلفی دارد، تاکید کرد: یکی از حلقه‌هایی که در ایجاد این حماسه نقش آفرین بود و شکل گرفت مداحی و چه موزیک رزمی بود، در آن روزهای سخت که با دست خالی می‌جنگیدیم مداحانی همچون کویتی پور بدون تجربه تئوری و تجربی نقش‌آفرینی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به موسیقی مشهوری که روح جمهوری اسلامی ایران در آن دمیده شد، گفت: بعد از جنگ موسیقی‌هایی که تم حماسی داشت به دفاع مقدس پیوند خورد، در مناطق دیگر همچون لرستان و آذربایجان و غیره هنرمندان سرودهای حماسی زیادی را در تاریخ ثبت کردند.

این مسئول اضافه کرد: ما امروز هم شاهد سرودهایی همچون «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» هستیم که بیانگر مظلومیت دفاع مقدس و پیوند آن با روز عاشورا است، ما همه این عقبه گسترده شهدایی که تقدیم کردیم می‌دیدم، پدر و برادرم در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند خودم شاهد حماسه‌ها بودم.

سلگی با بیان اینکه امروز ما با جنگ پیچیده‌تری مواجه هستم، گفت: در گذشته موسیقی رزمی حماسی در دوران دفاع مقدس یا همان جنگ سخت و الان ترنم یا تجلی آن روزها با عنوان «سلام فرمانده» همان سروده ای است که ما به آن نیاز داریم و فضایی انسجام‌آفرین را برای مردم ایران به وجود آورد و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تاکید کرد: امروز در هر حوزه‌های که قرار داریم متناسب با آن موسیقی و موزیک داریم اما فعالان در این عرصه باید همه شرایط امروز را با زبان هنر به تصویر کشیده و به دشمنان پاسخ بدهند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ما به‌عنوان خادم در استانداری مازندران در خدمت نیروهای مسلح هستیم و کمال تقدیر از زحماتشان را داریم، شمال کشور با وجود میلیون‌ها گردشگر با اقتدار نیروهای مسلح در اوج نظم و امنیت در حال میزبانی از مسافران است‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها