سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه دیدار کردند

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه گفت‌و‌گو کردند.
کد خبر: ۵۳۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 23June 2022

سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه دیدار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیروت دیدار و گفت‌‌و‌گو کردند.

روابط عمومی حزب‌الله در بیانیه‌ای، امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که دو طرف درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه گفت‌و‌گو کرده‌اند.

طبق این اعلام، سید حسن نصرالله با اسماعیل هنیه درباره توسعه محور مقاومت، تهدیدات، چالش‌ها و فرصت‌های موجود رایزنی کرده و در عین حال بر لزوم همکاری تمام بخش‌های محور مقاومت در راستای خدمت به هدف اصلی که مرتبط با قدس، مقدسات اسلامی و آرمان فلسطین است، تأکید کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اخیرا در رأس هیأتی عالیرتبه وارد لبنان شده است. پایگاه خبری «سما» پیش از این در گزارشی در همین باره نوشته بود که قرار است هنیه با «میشل عون» رئیس جمهور، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و «نبیه بری » رئیس پارلمان لبنان دیدار کند.

این وبگاه فلسطینی همچنین افزوده بود که سفر هیأت حماس به لبنان همزمان با افزایش تنش میان این کشور و رژیم صهیونیستی در پی حضور کشتی صهیونیستی در منطقه مورد منازعه دو طرف برای استخراج گاز صورت گرفته است.

هنیه، روز چهارشنبه هفته جاری با شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی اعظم لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار از نقش و مواضع مفتی دریان در قبال قدس، مسأله و ملت فلسطین در داخل و خارج قدردانی کرد.

رهبر حماس در ادامه برگزاری موفق انتخابات در لبنان را تبریک گفت و در عین حال بر همبستگی کامل با لبنان در خصوص حقوق این کشور در استفاده از منابع طبیعی از جمله منابع گازی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، تحولات سیاسی و میدانی به‌ویژه اتفاقات قدس و مسجدالاقصی، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تحمیل طرح تقسیم زمانی و مکانی در مسجدالاقصی و نیز نقش نگهبانان مسجدالاقصی در دفاع از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها