نماینده مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

ضرورت تکیه کمیته امداد بر مشاغل خُرد برای تحقق ۵۰۰ هزار فرصت شغلی

زارعی با اشاره به تعهد کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری گفت: ایجاد هر فرصت شغلی در بخش کشاورزی به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۵۳۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۳ - 24June 2022

ضرورت تکیه کمیته امداد بر مشاغل خُرد برای تحقق ۵۰۰ هزار فرصت شغلی«منصورعلی زارعی» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانمندسازی مددجویان یکی از مهمترین برنامه کمیته امداد است، اظهار داشت: اقدامات مجلس، دولت و کمیته امداد باید به سمتی باشد که مددجویان توانمند شوند.

وی با بیان اینکه اشتغال در حوزه کشاورزی در مقایسه با صنعت به مراتب هزینه کمتری دارد، گفت: اگر هزینه ایجاد شغل برای یک فرد در صنعت ۴۰۰ میلیون تومان باشد، در کشاورزی با ۱۵۰ میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد و کمیته امداد در برنامه اشتغال مددجویان به طور قطع به این موضوع توجه دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان‌های مستعد به لحاظ آب و خاک، نگاه ما باید هدایت مددجویان به سمت کشاورزی باشد.

زارعی خاطرنشان کرد: البته این نافی تلاش و اشتغال‌زایی در بخش صنعت یا سایر بخش‌ها نیست، اما زمینه کار در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها آسان‌تر است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک در بخش کشاورزی راهی برای اشتغال سریع مددجویان کمیته امداد است، گفت: گلخانه‌ها و احداث آن برای اشتغال خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کارآیی بالایی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک خانواده با ۱۰۰ و ۱۵۰ متر زمین گلخانه می‌تواند زندگی خود را اداره کند، افزود: برخی از مشاغل نیز مرتبط با مواد اولیه غذایی است و در بخش کشاورزی ایجاد شغل می‌کند. به ویژه در بخش گلخانه‌داری که کمیته امداد در این حوزه فعال شده و تسهیلات اشتغال به مددجویان خود پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها