رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع):

بحث عفاف و حجاب باید مردمی شود

اصلانی گفت: متاسفانه ما حجاب و عفاف را در سطح مدارس و مساجد و کل جامعه مردمی نکردیم و بین اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به بحث و مناظره نگذاشتیم.
کد خبر: ۵۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ - 25June 2022

بحث عفاف و حجاب باید مردمی شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مینو اصلانی» رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) و مدرس دانشگاه در رابطه با چالش‌ها و موانع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب امروز (شنبه) در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» ضمن بیان اینکه حضور اجتماعی و موثر و توأم با حجاب زن در جامعه محیط امنی را برای انجام فعالیت‌های گسترده او ایجاد می‌کند، اظهار داشت: در مقابل، نبود عفاف و حجاب هم در جامعه چالش ایجاد می‌کند و پیامد‌های مختلفی به همراه دارد.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: متاسفانه ما حجاب و عفاف را در سطح مدارس و مساجد و کل جامعه مردمی نکردیم و بین اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به بحث و مناظره نگذاشتیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به زیبایی‌های حجاب و حضور عفیفانه زنان که باعث پیشرفت کشور می‌شود بپردازیم، گفت: آمریکا و کانادا با وجود همه پیشرفت‌های اقتصادی و حتی تجربیاتی که در حوزه ارتباطات خارج از خانه و بی حد و مرز و عریانی داشتند، اما هم اکنون پوشش مناسب دانشجویان و دانش آموزان دختر را در دستور کار قرار دادند چراکه فرهنگ آن‌ها رو به اضمحلال است.

اصلانی با اشاره به اینکه زنجیره زندگی اجتماعی به حجاب وابسته است، اظهار داشت: رعایت این زنجیره در کشور منجر به ازدواج به موقع و افزایش تمایل برای تشکیل خانواده می‌شود.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) در پایان این گفت‌وگوی رادیویی به معرفی یک کتاب مناسب در این حوزه پرداخت و افزود: بنده مطالعه کتاب «دختران به حجاب روی می‌آورند» اثر پرفسور وندی شلیت محقق آمریکایی را پیشنهاد می‌کنم. این کتاب به جنبش‌های عفیفانه در غرب و علت به وجود آمدن آن‌ها و پیامد‌های بد پوشی و نیمه عریانی و عریانی می‌پردازد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار