نماینده ولی فقیه در استان همدان:

اقتدار قوه قضاییه برای مبارزه با فساد ضروری است

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه عملکرد سال‌های اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد نسبتا قابل قبول بوده است، گفت: اگر قوه قضائیه اقتدار نداشته باشد و در مقابل فساد تسامح داشته باشد، عدالت محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۵۳۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ - 25June 2022

اقتدار قوه قضاییه در مبارزه با فساد ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان امروز (شنبه) در دیدار با رئیس کل و معاونین دادگستری همدان اظهار داشت: شهید بهشتی‌ها، مطهری‌ها و صدرها از نعمت‌های الهی بودند که متاسفانه آنها را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه عملکرد سال‌های اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد نسبتا قابل قبول بوده است، افزود: اگر قوه قضائیه اقتدار نداشته باشد و در مقابل فساد تسامح داشته باشد، عدالت محقق نخواهد شد.

آیت‌الله شعبانی خاطرنشان کرد: لازم است پس از اعلام عمومی و معرفی مفاسد، مردم ببینند، با فرد مفسد چه برخوردی شده، چرا که نتیجه دادرسی‌ها ایجاد اعتماد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها هستیم، گفت: گاهی از موارد کسی حقی دارد، اما بعد از 5 سال به آن دست پیدا می‌کند، که این خود مصداق ظلم است، چرا که عدالت یعنی حق طرف به موقع به او برسد

نماینده ولی‌فقیه در  استان همدان یاداور شد: امروز لازم است تا سنت‌های حسنه قدیمی که در رفع مشکلات به بزرگان و علما مراجعه می‌شد را در جامعه احیا کنیم

آیت الله شعبانی در پایان ابراز داشت: با توجه به آنکه کار قضاوت بسیار سخت است، برگزاری کلاس‌های اخلاقی برای قضات و مسئولان در این شرایط لغزنده ضرورت دارد. باید به یاد داشته باشیم که روزی این مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد و در پیشگاه الهی پاسخگوی عملکرد خود خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار