حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:

نهضت حسینی، نیروهای بزدل را از حرکت انقلابی کنار می‌گذارد/ رفتار با جوانان انقلابی با لطف باشد، نه با تهدید

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه نهضت حسینی، نیروهای بزدل را از حرکت انقلابی کنار می‌گذارد، گفت: رفتار ما با جوانان انقلابی و مردم باید با لطف باشد؛ نه با تهدید. افراطی نامیدن مردم، خلاف الزاماتی است که حضرت علی(ع) به مسئولین ارائه فرمودند.
کد خبر: ۵۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ - 18September 2015

نهضت حسینی، نیروهای بزدل را از حرکت انقلابی کنار می‌گذارد/ رفتار با جوانان انقلابی با لطف باشد، نه با تهدید

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در خطبههای دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به رحلت آیتالله خزعلی، از وی بهعنوان ستاره درخشان آسمان فقاهت، مجاهدت، مقابله با انحرافات نام برد و رحلت این عالم بزرگوار را به امام زمان(عج) مقام معظم رهبری، حوزههای علمیه و علمای جهان اسلان تسلیت گفت.

وی در ادامه به دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سپاه تنها نهاد و تشکیلاتی است که وظیفهی ذاتیاش این است که باید اشراف دقیقی نسبت به تحرکات دشمن داشته باشد، تا کوچکترین توطئهای علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در نطفه خفه کند.

حجتالاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانیها اخیر خود، نکات مشترکی را مورد توجه خاص قرار دارند، به موضوه نفوذ دشمن در کشور اشاره کرد و گفت: ما هزاران شهید را تقدیم انقلاب کردهایم. حالا اگر کسی بگوید به پایان انقلاب رسیدهایم، اینها خودشان به پایان کار رسیدهاند. انقلاب ما تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و انقلابی جهانی را در پیش داریم.

وی تاکید کرد: دشمنان ما و در راس آنها آمریکای جنایتکار، از دشمن با ما تا ظهور حضرت حجت(عج) خسته نمیشوند.

خطیب این هفته جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع انقلاب اشاره کرد و گفت: جهان دائما در حال تحول و انقلاب (دگرگونی) است. منتها دو نوع تحول و انقلاب وجود دارد؛ انقلاب "علی" و انقلاب "اِلی". انقلاب "الی" برای متدینینی است که از شهادت نمیترسند.

وی ادامه داد: انقلاب ما انقلابی اخلاقی، دینی و الهی است. چه زمانی میشود گفت این انقلاب را پشت سر گذاشتهایم؟ امروز تازه جوانان ما از راه رسیدهاند و ما جبهههای جدیدی را در منطقه باز کردهایم. ما در ابتدای راه هستیم، نه در پایان راه.

امام جمعه موقت تهران به انقلاب "علی" (علا) اشاره و تصریح کرد: این انقلاب یک حرکت قهقرایی است. ملتی که شهید داده و در تجربهای عینی، قدرتهای بزرگ را به زانو درآورده، ملتهای بزرگ را علیه آمریکا شورانده و بعد از قطع رابطه با آمریکا در زمینههای هستهای، پزشکی و سایر صنایع، بینیاز شده است، حالا میگویند دست ذلت در دست آمریکا بگذاریم و گذشته را فراموش کنیم!

حجتالاسلام صدیقی با تاکید بر ینکه نهضت ما حسینی است، تاکید کرد: امروز باطن امام(ره) در وجود مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده است. امروز مرحله حرکت حسینی ماست، نه حرکت انفعالی و حرکت به سمت عقب ما. این در خور ملت بزرگ ما که این همه شهید داده است، نیست. ما این انقلاب را با وجود جوانان، هرگز فراموش نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بنی امیهی زمان ما، آمریکاست، بیان داشت: نهضت امام حسین(ع) برای همیشه استکبارستیز است و نفاق دشمن را افشا میکند و نیروهای بزدل را از حرکت انقلابی کنار میگذارد.

خطیب این هفته جمعه تهران در بخش دیگر سخنان خود به حادثه مکه اشاره کرد و تصریح کرد: حادثه مکه عطف به بیکفایتی آل سعود در اداره حرمین است.

وی با برشمردن شماری از حوادث و فجایعی که طی سالهای اخیر توسط سعودیها علیه حاجیان رخ داده است، تاکید کرد: در حادثهی اخیر نیز خود درباریان آل سعود دستاندکار بودند.

حجتالاسلام صدیقی در ادامه این فاجعه را به خانوادههای جانباختگان تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: در میان این عزیزان، یک چهره موثر نیز وجود داشت که امروز بعد از اقامه نماز تشییع میشود. دکتر حاتمی در مسائل موشکی و دفاعی کشور جزو زبدهها بودند و مزد خود را آنجا از پروردگار گرفتند.

وی همچنین به تعرض صهیونیستها به مسجدالاقصی اشاره کرد و بیان داشت: گرچه جوانان فلسطینی به مسجد رفتند و با این صهیونیستها مقابله کردند، اما این جنایتکاران بی قانون، هیچ مرزی را نمیشناسند. نه قانون دارند و نه به عهدنامههای خود وفا میکنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با انتقاد از سکوت سازمان ملل در قبال تعرض صهیونیستها به مسجدالاقصی و همچنین بمباران مردم بیدفاع یمن توسط آل سعود، تاکید کرد: ماههاست مردم یمن توسط یکی از کشورهای جانی و بیقانون بمباران و کشته میشوند؛ اما سازمان ملل مُرده و سکوت کرده است؛ آنها دم از دموکراسی میزنند، اما در عمل از آدمکشها حمایت میکنند.

وی افزود: ما موضوع تعرض صهیونیستها به مسجدالاقصی را محکوم کرده و اعلام میکنیم که این حرکتها بر منفوریت شما میافزاید.

حجتالاسلام صدیقی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده اشاره کرد و گفت: امام(ره) هر وعدهای داد عملی شد. ایشان فرمود شاه میرود، و رفت. گفتند از این پس کمونیسم را باید در موزههای تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد، و دیدیم شوروی از هم پاشید. امروز هم خلف صالح امام(ره) حضور دارند و وعدهی ایشان نیز محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: این قداستشکنیها عمر رژیم صهیونیستی را کوتاهتر خواهد کرد و 25 سال نرسیده محو خواهند شد.

خطیب جمعه تهران در بخش پایانی سخنان خود به روایتی از حضرت علی(ع) درباره الزاماتی که مسئولین باید انجام دهند، اشاره کرد و بیان داشت: ایشان میفرمایند باید مسئولین باید نسبت به مردم رحم داشته باشند، مردم را دوست داشته باشند و با آنها با لطف رفتار کنند.

وی ادامه داد: رفتار ما با جوانان انقلابی و مردم باید با لطف باشد؛ نه با تهدید. تهدید مردم و افراطی نامیدن مردم، خلاف الزاماتی است که حضرت علی(ع) به مسئولین ارائه فرمودند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما باید به مردم و امت خود لطف نشان دهیم و با دشمنان با زبان تهدید برخورد کنیم؛ نه اینکه بر عکس باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید فضایی در جامعه شکل بگیرد که کسی نتواند حرفی حق را ـ حتی آن حرف حقی که خودش تشخیص میدهد ـ را بیان کند.

حجتالاسلام صدیقی در خطبه اول نماز نیز با تأکید بر لزوم داشتن تقوا، گفت: تقوا رهایی و خروج از بنبست است. وجود مشکلات به خاطر مسائل خارجی و دشمنی دشمنان نیست؛ بلکه به خاطر بیتقوایی در داخل است.

وی افزود: بشری که برنامه عرشی و قرآن را در اختیار دارد اگر گرفتار تشویشها و اضطرابها میشود و فکر میکند که باید به دشمن پناه ببرد، نشانه بی تقوایی است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تأکید کرد: تکیه به "ولایت" مصونیت در برابر توفانها را به همراه دارد.
حجتالاسلام صدیقی تصریح کرد: لبخند بیگانگان را نباید امید خود تلقی کنیم؛ چراکه همه امید و پناه ما خداست.

حجتالاسلام صدیقی بیان کرد: امام(ره) آمریکا را خوار و ذلیل کرد؛ اما امروز برخی در پی این هستند آمریکا که توسط امام و شهیدان انقلاب از در رانده شده بود را از پنجره مجددا بازگردانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار