معرفی کتاب/

«فانوس‌های معابر (۲۰)»

جلد بیستم کتاب «فانوس‌های معابر» روایتگر زندگی‌نامه و خاطرات شهید «محمدرضا ملکوتی» رزمنده اطلاعات تیپ ۲ امام زمان (عج) است که به کوشش «کریم حرمتی» منتشر شده است.
کد خبر: ۵۳۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶ - 28June 2022

«فانوس‌های معابر (20)»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «فانوس‌های معابر» مجموعه کتاب‌هایی است که هر جلد آن به معرفی یکی از شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته است.

جلد ۲۰ این کتاب درباره شهید «محمدرضا ملکوتی» از رزمندگان اطلاعات تیپ ۲ امام زمان (عج) است؛ وی که متولد ۱۳۴۸ در «بستان‌آباد» است، پس از بار‌ها جراحت و نیل به جانبازی در دوران دفاع مقدس، سال ۱۳۸۷ حین درگیری با نیرو‌های ضدانقلاب در استان آذربایجان غربی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

جلد ۲۰ کتاب «فانوس‌های معابر» به کوشش «کریم حرمتی» در ۱۶۰ صفحه توسط انتشارات ۳۱ عاشورا و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی منتشر شده و ضمن بیان زندگی‌نامه، خاطرات و وصیت‌نامه شهید «ملکوتی»، حاوی تصاویر وی است. همچنین چاپ اشعاری از «ولی‌الله کلامی زنجانی» در وصف شهدای اطلاعات لشکر ۳۱ عاشورا در انتهای کتاب، باعث تبدیل آن به اثری جذاب و خواندنی شده است.

نویسنده کتاب در مقدمه آن آورده است:

آری! اگر نتوانستیم از سرزمین کربلای ایران همچون سالار شهیدان بال در بال فرشتگان به سوی معبود اوج بگیریم؛ ولی اینک باید رسالت زینبی خود را به انجام برسانیم و حکایت یاران خمینی کبیر را به نسل‌های حال و آینده امام خامنه‌ای عزیز بازگوییم؛ بنابراین وظیفه خود می‌دانم گوشه‌ای از سرگذشت‌ها و خاطرات این شهید بزرگوار محمدرضا ملکوتی از سرداران عاشورائی خطه آذربایجان و شهر تبریز که افتخار همسنگری داشته‌ایم، با همکاری و تلاش صمیمانه همسنگران این شهید بزرگوار برادران فریدون نعمتی و حسن اسماعیلی به سمع و نظر تمامی سالکان طریق کوی دوست برسانیم، باشد که مورد قبول خداوند تبارک و تعالی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها