فرمانده مرزبانی کشور:

امنیت مرزهای شمال‌غرب کشور مثال‌زدنی است

سردار گودرزی با اشاره به حضور قدرتمند مرزبانان توانمند در دفاع از کیان اسلامی گفت: امنیت مثال‌زدنی در مرز‌های شمال غرب کشور حاکم است.
کد خبر: ۵۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 27June 2022

امنیت مرزهای شمال‌غرب کشور مثال‌زدنی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور ظهر دوشنبه در پایش نوار مرزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مرز‌های شمال غرب کشور امنیت مطلوبی دارد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم مرزبانی انسداد کامل مرزهاست تا هیچ کسی به خود اجازه ندهد به صورت غیرقانونی از طریق مرز‌ها ورود پیدا کند.

وی با اشاره به نقش انسداد مرزی در تولید امنیت پایدار افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت عزم جدی برای انسداد مرزها، معابر نفوذی، خلاء‌های مرزی، احداث پایگاه‌ها، برجک‌ها و راه‌های مرزی به ویژه در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، بخشی از کرمانشاه، پاوه و اورامانات دارند.

وی با تاکید بر ضرورت تجهیز مرزبانی به سیستم‌های کنترل پیشرفته بیان کرد: بسیاری از کشور‌های دنیا کنترل مرز‌های خود را با سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی انجام می‌دهند و کشور ما نیز در چند سال گذشته زیرساخت‌های لازم را برای استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی در مرز‌ها فراهم کرده و اولویت انتظامی کشور و مرزبانی نیز بر همین مبنا استوار است.

فرمانده مرزبانی کشور به نقش مردم در تأمین امنیت مرز‌ها اشاره کرد و ادامه داد: هم افزایی، همدلی و هماهنگی خوبی بین مردم با مرزبانان به وجود آمده و مرزنشینان، مرزبانان را به عنوان حافظان نظم و امنیت در کنار خودشان می‌دانند؛ به ویژه روحانیون، امامان جماعت، متنفذان، ریش سفیدان و سایر مردم ارتباط و همکاری خوبی با ما دارند.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرز حریم و ناموس یک کشور است که باید از آن حفاظت شود، گفت: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری، طرح موازات و همدلی را در هفت مرحله به اجرا گذاشته ایم و بیشترین امکانات مورد نیاز بهداشتی درمانی را در مواقع بحران در اختیار مرزنشینان قرار دادیم که همین امر باعث شده احترام و هماهنگی متقابلی بین مرزبانان و مردم به وجود بیاید.

فرمانده مرزبانی کشور به صورت هوایی از مناطق مرزی جنوب آذربایجان‌غربی بازدید کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها