ائتلاف فتح:

عراق نیازمند اجماع ملی و دولت مقتدر برای مقابله با آمریکا است

عضو ارشد ائتلاف فتح ضمن درخواست از گروه‌های سیاسی برای حفظ وحدت، بر ضرورت اجماع ملی و تشکیل دولت مقتدر به منظور مقابله با تجاوزات آمریکا تأکید کرد.
کد خبر: ۵۳۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ - 28June 2022

عراق نیازمند اجماع ملی و دولت مقتدر برای مقابله با آمریکا استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «معین الکاظمی» نماینده ائتلاف الفتح امروز سه شنبه در سخنانی تأکید کرد: عرصه پیچیده تحولات سیاسی عراق نیازمند اجماع ملی و دولت قدرتمندی است که بتواند در مقابل تجاوزات خارجی از جانب هر کشوری و هر طرفی به ویژه آمریکا و ترکیه بایستد و آن‌ها را مجبور کند به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارند.

وی ادامه داد: برخی جریان‌ها و فراکسیون‌های سیاسی به بهای از دست رفتن منافع کشور به این طرف و آن کشور گرایش پیدا می‌کنند، حال آنکه همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراق باید علیه اقدامات و تجاوزات آمریکا، ترکیه و برخی کشور‌های دیگر علیه کشورشان موضع سیاسی متحد اتخاذ کنند.

این عضو ائتلاف فتح در پایان گفت: برخی جریان‌های سیاسی با کشور‌هایی در ارتباط هستند که علیه عراق توطئه چینی می‌کنند و با این کشور‌ها روابط مشکوک دارند که این روند نارضایتی و خشم مردم و گروه‌های ملی عراق را در پی داشته است.

این اظهارات در حالی است که «عدی عبدالهادی» از اعضای ارشد هیئت هماهنگی شیعی اخیراً تأکید کرده بود که مسئولیت پیامد‌های ماندگاری نیرو‌های آمریکایی در عراق به عهده «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور است و موضع هیئت هماهنگی در قبال حضور نیرو‌های آمریکایی مبنی بر اینکه این حضور باعث ایجاد امنیت و ثبات در هیچ بخشی از خاک عراق نمی‌شود، ثابت و تغییرناپذیر است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار