مقارن با آغاز نشست دوحه رسانه‌ای شد؛

موضع‌گیری سخنگوی «بورل» درباره مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی

سخنگوی «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نشست خبری در بروکسل به آغاز نشست دوحه با هدف برچیدن تحریم‌های ضدایرانی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۳۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ - 28June 2022
موضع‌گیری سخنگوی «بورل» درباره مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «پیتر استانو» سخنگوی «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه در نشست خبری در بروکسل به آغاز نشست دوحه با هدف برچیدن تحریم‌های ضدایرانی واکنش نشان داد.
 
سخنگوی «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: آنچه در قطر جریان دارد، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده است که از سوی اتحادیه اروپا تسهیل شده است. این موضوعی است که توسط «جوزف بورل» در سفر به تهران در روز شنبه نیز اعلام شده بود. وی دراین سفر گفته بود که موفق شده است فرایند مذاکرات را از بن بست خارج کند.
 
وی در این باره اضافه کرد: به عنوان نخستین گام در این مقطع مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا درباره چگونگی حرکت به جلو برگزار خواهد شد تا آمریکا در نهایت به برجام ملحق شود.
 
«پیتر استانو» در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری کویت درباره زمان آغاز ازسرگیری مذاکرات در وین گفت: زمان به نفع ما نیست و باید خیلی سریع رو به جلو حرکت کنیم. تعیین سرعت گفتگوها به عهده اتحادیه اروپا یا جوزف بورل هماهنگ کننده برجام نیست. همه چیز به اراده مشارکت کنندگان برای یافتن راه های پیش رو و توافق لازم در مورد موضوعات نهایی بستگی دارد. ما دوست داریم که این مسأله هر چه سریع تر پیش برود، اما طبق روال دیپلماسی اجازه دهید گام به گام پیش برویم.
 
سخنگوی «بورل» درباره ازسرگیری مذاکرات وین اضافه کرد: اجازه دهید ببینیم که نتیجه مذاکرات دوحه چه خواهد بود و سپس امیدواریم که امکان برگزاری نشست شرکت کنندگان برای ادامه مذاکرات وین خیلی سریع فراهم شود.
 
گفتنی است که مذاکرات رفع تحریم‌ ها پس از ۳ ماه وقفه با حضور نمایندگان ایران و آمریکا با ملاقات دوجانبه علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ‌ کننده مذاکرات، در دوحه قطر ساعات یپش آغاز شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار