نماینده مردم در مجلس:

غربی‌ها منافع ایران را در نظر گیرند/ توافق باید عزتمندانه باشد

مقتدایی گفت: در مذاکرات باید منافع ملت ما در نظر گرفته شود و برای ما توافقی پذیرفتنی است که عزتمندانه باشد.
کد خبر: ۵۳۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ - 29June 2022

غربی‌ها منافع ایران را در نظر گیرند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره آینده مذاکرات، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با این هدف در مذاکرات حضور پیدا می‌کند که منافع ملت ایران محقق شود.

وی بیان کرد: طرف مقابل ما باید هر چه سریع‌تر تصمیم سیاسی خود را بگیرد و غربی‌ها نباید تحت هیچ شرایطی منافع جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال‌هاست که مذاکرات در حال انجام است و تاکید ما بر این است که منافع ملت ایران حتماً در مذاکرات تأمین شود.

مقتدایی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه زیر بار فشار غربی‌ها نمی‌رود، گفت: در مذاکرات حتماً باید مصالح و منافع ملت ایران مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: طرف مقابل یعنی آمریکا و کشور‌های اروپایی باید دست از زورگویی بردارند و در صورتی که منافع جمهوری اسلامی ایران را در نظر گیرند و به وعده‌های خود عمل کنند، توافق دست یافتنی است، اما برای ما مهم است که حتماً توافق عزتمندانه باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طور دقیق مذاکرات را رصد می‌کنند و برای ما اهمیت زیادی دارد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مذاکرات مورد توجه جدی قرار گیرد.

مقتدایی بیان کرد: غربی‌ها باید تکلیف خودشان را در جریان مذاکرات مشخص کنند و بدانند که اگر همچنان بر طبل اقدامات یکجانبه و منفعت طلبی خودشان بکوبند و حاضر نباشند منافع ملی ایران را در نظر بگیرند، توافق حاصل نمی‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار