اختتامیه جشنواره استانی سرود بسیج در «زاهدان»

اختتامیه جشنواره استانی سرود بسیج در «زاهدان» امروز برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ - 28June 2022

اختتامیه جشنواره استانی سرود بسیج در «زاهدان»به گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، اختتامیه جشنواره استانی سرود بسیج در «زاهدان» امروز برگزار شد.

سرهنگ «مهدی قویدل» معاونت فرهنگی بسیج سیستان و بلوچستان در اختتامیه جشنواره استانی سرود بسیج اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های عمده و اساسی معاونت فرهنگی و هنری بسیج در حوزه هنری شناسایی، تقویت، آموزش، توانمند سازی، سازماندهی وبه کارگیری گروه‌های نقش آفرین فرهنگی و هنری در عرصه جبهه فرهنگی انقلاب در سطح استان است.

وی افزود: بی شک یکی از مجموعه ماموریت های مهمی که بر وظیفه مااست، تقویت گروه‌های سرود وبه کارگیری آنها در ماموریت‌های مختلف است که از همان ابتدای ابلاغ سند اعتلای بسیج به عنوان یک ماموریت اساسی در پایگاه‌های بسیج و حوزه های فعال در اجرای گروه های سرود، ورود پیدا کرده‌است.

سرهنگ قویدل با اشاره به این که سرود، نقش بنیادینی در انتقال مفاهیم انقلاب دارد، گفت : آن ذهنیتی که از مفاهیم انقلاب، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دفاع مقدس در خاطر داریم ، دلیلی آشکار بر این ادعا است.

معاونت فرهنگی بسیج استان در ادامه با توجه به جایگاه ویژه گروه‌های سرود تصریح کرد: در ابتدای کار وجود و حضور بالغ بر 120 گروه سرود قابل پیش بینی نبود ولی با حمایت و پشتیبانی های انجام شده شاهد حضور این تعداد از گروهای سرود درجشنواره استانی هستیم که از این تعداد، 10 گروه سرود منتخب به مرحله کشوری که در اواخر تیرماه برگزار خواهد شد راه یافتتد.

سردار «احمد شفائی» فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: هنر یکی از امور تاثیرگذار و سرنوشت ساز در زندگی انسان ها است که اگر به آن توجه شود می تواند در جهت رشد و تعالی و تکامل انسان ها اثر بسیاری داشته باشد. اما همین هنر اثرگذار اگر به آن بی توجهی و کم دقتی شود میتواند انسان را در مسیری بد قرار داده و به مسیر شیطان رهنمون سازد.

وی افزود: هنری که می تواند انسان را به تعالی و رشد برساند پیوسته مورد توجه بزرگان دین خدا بوده است.اگر نگاهی به تاریخ به ویژه تاریخ پرفراز و نشیب اسلام بیندازیم خواهیم دید که بزرگان ما نسبت به این استعداد ارزشمند که خداوند در نهاد انسان ها قرار داده است، اهتمام داشته اند.

سردار شفائی با تاکید این نکته که قرآن کریم به عنوان یک شاهکار هنری مطرح است که در آن به زندگی بعضی پیامبران الهی اشاره شده است، عنوان کرد: در داستان زندگی حضرت موسی (ع ) در مقطع سحر و جادو که هنر ویژه بندگان آن روز بوده است، خداوند با هنر خاص معجزه عصای حضرت موسی (ع ) بساطشان را برچید و پیامبران که از جانب الهی امر به انجام می‌شدند نیز هنری الهی و قابل ستودن است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان هنر الفاظ قرآن کریم، گفت: قرآن کریم در دوره ای بر پیامبر(ص ) نازل شد که دوره اوج شعر و ادب بود . هنری که حتی بعد از گذشت سالیان سال ، هنوز کسی نتوانسته است حتی آیه ای شبیه آیات قرآن بیاورد.

وی بیان کرد : سرود یک سابقه بسیار ارزشمند درتاریخ انقلاب دارد. در ماه های پایانی رژیم منحوس پهلوی، گروههای سرود انقلابی در مساجد با ایجاد شور مردم را همراهی کردند.در بدو ورود حضرت امام خمینی بنیان گذار حکیم جمهوری اسلامی ایران، شاهد اتفاقات ارزشمندی بودیم که با فعالیت همین گروه های سرود ، توانست یک روح تازه در کالبد جامعه بدمد.

این مسئول ادامه داد: پایان دهه ۶۰ با فعال بودن گروههای سرود ،فضایی نشاط آور در بین بچه های انقلاب شاهد بودیم اما در دهه های بعد از آن نسبت به این ظرفیت بسیار ارزشمند که می توانست در جامعه تحول ایجاد کند،در حوزه نشاط و شادابی و انتقال مفاهیم دچار سستی وضعف شدیم .

وی تصریح کرد: امروزه ما در یک جنگ همه جانبه با نظام سلطه مواجه هستیم. زمانی که دشمن قسم خورده با تمام تجهیزات در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده است، وظیفه ما هوشیاری و استفاده از ظرفیتهای موجود و به ظهور رساندن توانمندی‌های خودمان است و مردم نیز نباید تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار بگیرند. دشمن درپی آن است که نشاط سالم در جامعه نباشد و یاس وناامیدی در آن موج بزند.

سردار شفائی افزود: سرودهایی که درسال های آینده اجرا میشوند باید شیواتر و رساتر و تاثیرگذارتر باشند که لزوم چنین اجرایی، ایجاد ارتباط با شاعران بومی استان است که در نتیجه این تعامل و همکاری، شاهد اشعار واجراهایی با گویش های محلی و ملی با مضامین فاخر حماسی، سروده های انقلابی با تناسب غزل و موسیقی باشیم؛ آثاری که ویژگی تعمیم به اقصی نقاط کشور و بهره گیری از ظرفیت جوانان وجهش انقلابی را به همراه  داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها