۱۹ میلیون نفر از مردم یمن از گرسنگی رنج می‌برند

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: در شرایط فعلی بیش از ۱۹ میلیون نفر در یمن از گرسنگی رنج می‌برند که این بالاترین آمار از سال ۲۰۱۵ (زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره یمن) تاکنون است.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 29June 2022

۱۹ میلیون نفر از مردم یمن از گرسنگی رنج می‌برندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، استفان دوجاریک سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل در جریان یک کنفرانس خبری در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک، از وضعیت بغرنج مردم یمن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بیش از ۱۹ میلیون یمنی از گرسنگی رنج می‌برند، اظهار داشت: این بالاترین آمار به ثبت رسیده در زمینه بحران گرسنگی در یمن از سال ۲۰۱۵ (آغاز تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره همه جانبه یمن) تاکنون است.

وی افزود: در شرایط فعلی بیش از هشت میلیون زن و کودک یمنی به کمک‌های غذایی نیازمند هستند و ۱۶۰ هزار نفر دیگر در یمن در آستانه گرسنگی قرار دارند. همچنین در بین کودکان وضعیت خطرناک‌تر است و ۵۰۰ هزار کودک یمنی از سو تغذیه حاد رنج می‌برند.

دوجاریک تاکید کرد: همکاران ما که در بخش انسان دوستانه در یمن فعالیت می‌کنند، از رسیدن میانگین گرسنگی به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون خبر داده اند.

وی با اشاره به لزوم عدم کاهش کمک‌های بین المللی انسان دوستانه به یمن، افزود: هم اکنون پنج میلیون نفر در یمن تنها به نیمی از نیاز‌های روزانه خود دسترسی پیدا می‌کنند و سه میلیون نفر دیگر تنها یک سوم از نیاز‌های اولیه (غذا، آب آشامیدنی) خود را می‌توانند برطرف کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار