مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

توجه ویژه بنیاد شهید برای ارتقای تحصیلی ایثارگران

فقیه گفت: روح اصلی آیین‌نامه تبصره ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، ارتقای سطح تحصیلی ایثارگران است و بر اساس این آیین‌نامه، پرداخت شهریه به‌صورت پلکانی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ - 29June 2022

همایش تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های کلان آموزشی بنیاد/رویکرد آیین‌نامه اجرایی جدید ماده ۶۶ قانون جامع، ارتقای تحصیلی ایثارگران استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدعلی فقیه» مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (چهارشنبه) در نخستین همایش تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های کلان آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بررسی آیین‌نامه تبصره ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پرداخت و اظهار داشت: این آیین‌نامه در خرداد سال جاری در هیئت دولت مصوب و ابلاغ شد و تفاوت‌های اساسی با آیین‌نامه قبلی دارد.

وی افزود: روح اصلی این آیین‌نامه ارتقای سطح تحصیلی ایثارگران است و بر اساس این آیین‌نامه، پرداخت شهریه به‌صورت پلکانی خواهد بود، یعنی هرچه مطلوبیت تحصیلی پایین بیاید پرداخت شهریه کاهش خواهد یافت.

فقیه یکی از اهداف این آیین‌نامه را هدف‌گذاری برای رسیدن به اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی عنوان کرد و افزود: باید دغدغه ایثارگران مبنی بر اشتغال برطرف شده و رشته‌های منجر به اشتغال مورد توجه قرار گیرد و در حقیقت پرداخت شهریه هدفمند می‌شود.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این همایش اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع به ایثارگران و عوامل اجرایی ستاد شاهد و ایثارگر استان و شهرستان، در مورد آیین‌نامه اجرایی جدید ماده ۶۶ و همچنین پیشگیری از بروز ابهام برای ایثارگران عزیز بوده است.

فقیه در ادامه این برنامه به تشریح برنامه‌های عملیاتی و جاری سال ۱۴۰۱ اداره‌کل آموزش و پیش‌نویس آیین‌نامه ماده ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پرداخت و گفت: با تلاش همکاران خدوم در ستاد و استان‌ها، اجرای برنامه‌ها تاکنون با حداقل انحراف یعنی کمتر از ۱۰ درصد انجام شده است و خوشبختانه این ارزیابی مثبت بود که از تلاش همکاران عزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

در این همایش مدیران کل، معاونان فرهنگی و روسای ادارات آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

گفتنی است، نخستین همایش تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های کلان آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اولویت بررسی آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و برنامه‌های عملیاتی و جاری با حضور مدیرکل آموزش، معاون و روسای ادارات آموزش ستادی، میران کل، معاونان فرهنگی و روسای ادارات آموزش استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها