نماینده مردم در مجلس:

مذاکرات دوحه ادامه مذاکرات ایران و ۱+۴ است

عمویی گفت: نباید تصور شود مذاکرات دوحه چیزی جز مذاکرات ایران و ۱+۴ است، این دور از مذاکرات ادامه گفتگو‌های وین است.
کد خبر: ۵۳۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ - 29June 2022

مذاکرات دوحه ادامه مذاکرات ایران و ۱+۴ است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز مذاکرات به میزبانی دوحه، اظهار داشت: قطر در مذاکرات فعلی فراتر از تسهیلگر نخواهد بود که موضوعس با اهمیت است و ما این میزبانی و تسهیلگری را پذیرفتیم.

وی افزود: میزبان خوب میزبانی است که بی طرف باشد و سوگیری نداشته باشد و مهمترین نکته این است که نباید تصور شود مذاکرات در دوحه چیزی جز مذاکرات ایران و ۱+۴ است، این دور از مذاکرات ادامه گفتگو‌های وین است و تنها میزبانِ مذاکرات تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه باید فرصت میزبانی مذاکرات مهم بین المللی برای همه کشور‌ها وجود داشته باشد، گفت: فرصت مشارکت در صلح و امنیت بین المللی باید برای همه کشور‌ها ایجاد شود و در شرایط فعلی قطر تنها میزبان مذاکرات است چرا که بار‌ها برای این موضوع اعلام آمادگی کرده بود.

نماینده تهران در خصوص برخی اخبار در مورد حواشی سفر بورل به تهران نیز تصریح کرد: در چارچوب قانون اقدام راهبردی بازرسان آژانس از دسترسی به محتوای فیلم‌های دوربین‌های نظارتی فرا پادمانی منع شده بودند و در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام نیز این دوربین‌ها جمع آوری شد، اما این موضوع به مذاکرات ارتباطی ندارد و در صورتی که ۱+۴ طرف آمریکایی را اجبار کند که آن‌ها به تعهدات خود باز گردند ما نیز آمادگی داریم به تعهدات سابق خود بازگردیم.

وی ادامه داد: ما شرطی از کسی نمیپذیریم و مهمترین خواسته بورل در سفر به تهران تسریع در روند مذاکرات بود که این منوط شد به اعلام آمادگی آمریکایی‌ها که با واکنش مثبت ما همراه شد.


منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها